دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 14:16

مارکو سپانوویچ از مذاکره با سرخپوشان امتناع کرد/ 10 پرونده مفتوح پرسپولیس در فیفا

رییس کمیته حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: مامادوتال حکمش را از فیفا گرفته و ما منتظریم تا این حکم به باشگاه فاکس شود تا ما دلایل صدور این حکم را از فیفا بخواهیم که این موضوع 21 روز اجرای حکم پرونده را به تاخیر می‌اندازد.
کد خبر : 39330

آرش نجفی، مشاور و مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس که این روزها به دنبال راه‌حل‌های مختلف برای مختومه کردن پرونده‌های پرسپولیس در فیفا است تا بار دیگر سرخ‌پوشان با کسر امتیاز روبرو نشوند در پاسخ به این سوال که چه راه‌حلی برای رفع مشکلات باشگاه پرسپولیس با طلبکارن خارجی‌اش دارد، به خبرنگار ورزشی آنا بیان داشت: «در سعی و تلاش هستیم با اصول و فنون مذاکره به نحوی با شاکیان باشگاه کنار بیاییم. به هر حال این دستاورد غلط مدیریت‌های گذشته بوده و ناچاریم برای رفع آن از اصول مدیریتی جدیدی استفاده کنیم و با آوردن طلبکاران سر میز مذاکره با آنها توافق کنیم. اگر حاضر به صحبت شوند یعنی راهی هست که بشود زمان خرید و در چند قسط با آنها به توافق رسید اما اگر قبول نکند پای میز مذاکره بنشیند یعنی دندان ایرانی‌ها را شمرده و حاضر است دو سال صبر کند ولی کل پولش را با سودش دریافت کند.»


مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: «یکی از بازیکنانی که حاضر به مذاکره نیست مارکو سپانوویچ بود که علی ایی به او بازی نمی‌داد و این هافبک صربستانی هر روز کنار زمین گرم می‌کرده و با فیلمبرداری از تمریناتش حالا با شکایت از طریق فیفا مدعی شده که طلب‌ مالی‌اش را دریافت کند. البته مقصر علی دایی یا دیگر سرمربیان پرسپولیس نیستند. مربی بر اساس نیازش بازیکن می‌گیرد و وقتی که آن بازیکن نتواند انتظارش را فراهم کند، بالطبع در ترکیب تیم قرار نمی‌گیرد. این شرایط را مدیران باشگاه فراهم کرده‌اند چرا که بازیکن از فیلتر مدیران باشگاه عبور کرده و آنها با این بازیکن قرارداد بسته‌اند. در این میان ما نمی‌دانیم تا چه زمانی می‌توانیم زمان بخریم و با وجود اینکه حداقل 10 پرونده وجود دارد کار بسیار دشواری پیش‌رو داریم.»


نجفی در مورد اینکه با این شرایط باشگاه پرسپولیس تا جریمه و کسر امتیاز چقدر فاصله دارد، عنوان کرد: «برای هر پرونده بسته به شرایط آن زمان مشخصی وجود دارد و خواه ناخواه زمان تعیین شده فرا می‌رسد و چاره‌ای جز تسلیم وجود ندارد. الان «مامادوتال» حکمش را گرفته و ما منتظریم تا این حکم به باشگاه فاکس شود. آن وقت ما می‌توانیم دلایل صدور این حکم را از فیفا بخواهیم که این موضوع اجرای حکم پرونده را 21 روز به تاخیر می‌اندازد.»


وی ادامه داد: «متاسفانه مدیران باشگاه در دفاعیات گذشته بسیار ضعیف عمل کردند و نتوانستند دلایل محکمه‌پسندی را ارائه کنند. بازیکنان خارجی هم با پیگیری درست مطالبات مالی خود در پرونده‌ها پیروز شدند. الان طبق مقررات در اروپا به صورت هفتگی و ماهیانه پرداخت می‌شود اما در ایران تابع قانون خاصی نیست. هر جور که با بازیکن داخلی برخورد می‌کنند با بازیکن خارجی خود رفتار می کنند. کل پول بازیکن را در چند قست می‌دهند. یک بار 20 درصد و بار دیگر 30 درصد و مابقی هم در زمانی که بازیکن از تیم جدا شده است. در چنین وضعی بازیکنان خارجی بهترین راه برای رسیدن به پولش را شکایت از طریق فیفا می‌بینند در صورتی که بازیکنان داخلی از این روش اسفاده نمی‌کنند.»


مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس که مشاوره چند باشگاه دیگر را هم بر عهده دارد، در مورد پرونده ماریو ماچیچ که به نفع باشگاه صبا به پایان رسیده، اظهار داشت: «این بازیکن کروات ادعا کرده بود که در تمرینات صبا مصدوم شده و به همین خاطر نتوانسته در کنار تیم تمرین کند و نهایتا شدت این مصدومیت باعث شده او در سن 24 سالگی فوتبال را کنار بگذارد. من در ماه فوریه(بهمن ماه) در دادگاه لوزان سوییس دفاعیات باشگاه صبا را ارائه کردم و هفته گذشته بود که حکم تبرئه باشگاه اعلام شد و 792 هزار دلاری که قرار بود به این بازیکن داده شود، منتفی شد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آرش نجفی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته