دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 12:01

20 قرارداد جدید در صنعت آب و فاضلاب امضا شد

امروز 20 قرارداد جدید در صنعت آب و فاضلاب کشور با بخش خصوصی به ارزش هزار و 500 میلیارد تومان امضا شد.
کد خبر : 39324

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در مراسم امضای قراردادهای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب با بیان اینکه این قراردادها به صورت بیع متقابل، BOO و BOT به امضا می‌رسند، گفت: ارزش قراردادهای سال گذشته منعقد‌شده بین بخش خصوصی و دولتی در صنعت آب و فاضلاب کشور یک هزار و 200 میلیارد تومان بود.


وی افزود: 4 هزار و 500 میلیارد تومان مجموع ارزش پروژه‌های در حال اجرا به شیوه مشارکت بخش خصوصی و دولتی در صنعت آب و فاضلاب است. 114 پروژه هم در حال برگزاری مناقصه از طریق مشارکت بخش خصوصی و دولتی است که به مجموع پروژه‌ها افزوده خواهند شد.


چیت چیان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های محوری دولت تدبیر و امید واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی است که این پروژه‌ها شامل خدمات زیربنایی و اساسی مورد نیاز مردم در بخش آبرسانی، شوری‌زدایی آب دریا، شبکه‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است.


وزیر نیرو تاکید کرد: با توجه به اینکه مشارکت بخش خصوصی و دولتی امروز مورد اهتمام بسیاری از دولت‌هاست، بنابراین ما نیز تلاش کردیم تا از این ایده بهره بگیریم و در همین راستا تا کنون 99 طرح به صورت مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حوزه صنعت آب و فاضلاب به اجرا در آمده است.


چیت‌چیان خاطر نشان کرد: هدف وزارت نیرو و دولت از مشارکت بخش خصوصی ارتقای سطح کمی و کیفی سطح خدمات، کاهش زمان اجرای پروژه با تجهیز منابع، افزایش ظرفیت مدیریتی صنعت آب و فاضلاب و ورود فناوری‌های جدید به بخش است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته