دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 11:49

محکومیت مقام ارشد موساد به جرم جاسوسی برای ایران

پایگاهی آمریکایی به‌نقل از منابع اسرائیلی از محاکمه و حبس یکی از نیروهای عالی‌رتبه موساد به جرم جاسوسی برای ایران خبر داد.
کد خبر : 39314

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگراری آنا، پایگاه خبری «مین‌پرس» (MintPress News) آمریکا به‌نقل از منابع آگاه امنیتی اسرائیل نوشت: «آ . آ» از نیروهای موساد و ملقب به «زندانی X2» به اتهام جاسوسی برای ایران به‌طور محرمانه محاکمه شد.


بر اساس این گزارش، این فرد که منصب عالی‌رتبه‌ای در «موساد» را برعهده داشت، در سال 2004 بازداشت و پس از سیر مراحل تحقیقات در بخش تحقیقات سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک)، به‌طور محرمانه به 14 سال حبس محکوم شد. به‌دنبال این موضوع، از برخی دیگر از کارمندان موساد نیز تحقیقات به‌عمل آمده است.


پایگاه آمریکایی دیگری که در امور اطلاعاتی گزارش‌هایی منتشر می‌کند، سال گذشته به‌نقل از منابع رسمی اسرائیل نوشته بود: «زندانی X2» به فرماندهان «موساد» خیانت و اقدام به جاسوسی برای ایران کرد.



گزارش‌های اطلاعاتی منتشرشده نشان می‌دهد که وی مدت محکومیت خود را در انزوای کامل در زندان «آیالون» می‌گذراند. وضع وی مشابه یکی دیگر از عوامل «موساد» به‌نام «بن‌زیگیر» و ملقب به «زندانی X» است که در سال 2010 در زندان اقدام به خودکشی کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته