دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 09:54

روسیه درخواست دولت سوریه برای اعزام نیروی نظامی را بررسی خواهد کرد

سخنگوی پوتین گفت که روسیه درخواست سوریه برای اعزام نفرات نظامی را بررسی می‌کند.
کد خبر : 39281

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «تاس»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه در اظهاراتی گفت: هر چند سخن گفتن درباره موقعیت‌های فرضی دشوار است ولی روسیه قصد دارد درخواست دولت سوریه برای اعزام نفرات نظامی را بررسی کند.


براساس این گزارش، «پسکوف» در پاسخ به این سوال که آیا روسیه با شرکت در عملیات نظامی در کنار ارتش سوریه موافقت خواهد کرد، گفت: به فرض اینکه درخواستی در این زمینه دریافت شود، در چارچوب تماس‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه بررسی خواهد شد.


در روزهای اخیر، رسانه‌های غربی گزارش‌هایی را از افزایش فعالیت نظامی روسیه در سوریه و ایجاد پایگاهی هوایی در آن کشور منتشر کرده‌اند. این در حالی است که چهارشنبه گذشته جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت که کشورش ایجاد پایگاهی هوایی در سوریه در آینده را مردود نمی‌داند هر چند هنوز در این‌باره تصمیمی اتخاذ نشده است.


سوریه تنها متحد روسیه در میان کشورهای عرب خاورمیانه است و هرگز ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی برای ارتش سوریه در جنگ داخلی این کشور را تکذیب نکرده است. این در حالی است که همواره افزایش میزان کمک ها را برای پیروزی ارتش سوریه در جنگ علیه نیروهای داعش ضروری دانسته است.


با وجود این، هنوز مقام‌های روسی گزارش‌ رسانه‌های غربی درباره اعزام واحدهای نظامی به سوریه را تایید نکرده‌اند. خبرگزاری تاس در این‌باره گزارش کرد: «پسکوف» در نشست خبری روز گذشته (جمعه) گفت: هنوز شورای ریاست‌جمهوری درخواستی از نظامیان ارتش روسیه که مایل به اعزام به سوریه نیستند دریافت نکرده است. اگر چنین درخواستی دریافت شود، بررسی خواهد شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: دولت سوریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته