دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 11:04
مرحله یک‌هشتم جام حذفی فوتبال

نبرد حیاتی سرخ‌پوشان در آزادی/ جدال نفس‌گیر دایی و تونی در قم

روز دوم از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران فردا با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد که در مهم‌ترین دیدار پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان خواهد بود.
کد خبر : 39279

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، دور یک‌هشتم نهایی دیدارهای جام حذفی امروز با برگزاری دیدار کارای شیراز با سپاهان اصفهان و راه‌آهن با استقلال خوزستان آغاز می‌شود و فردا نیز این بازی‌ها ادامه می‌یابد.


در نخستین دیدار فردا که از ساعت 16 آغاز می شود تیم سیاه‌جامگان میزبان سایپا خواهد بود. مسئولان تیم سایپا نسبت به روز برگزاری این دیدار اعتراض داشتند، چون معتقد بودند کمتر از حریف استراحت کردند. با این حال، تغییری در زمان برگزاری این بازی انجام نشد و این دیدار در موعد مقرر انجام می‌شود.


سایپا که با شکست پرسپولیس در ورزشگاه آزادی انتظارات را از خود بالا برده است در نخستین بازی خود در مرحله یک‌شانزدهم رقابت‌های حذفی تیم بازرگانی وشتانی آمل را با 4 گل شکست داد و به سادگی حریف سیاه‌جامگانی شد که با انصراف تیم کارون شیراز به این مرحله از بازی‌ها رسیده است.


سایپا تیم باثباتی است و از فصل گذشته تاکنون بازیکنان و کادرفنی این تیم تغییرات جزیی داشته اما سیاه‌جامگان در این فصل به لیگ برتر آمده است با این حال مجید جلالی می‌داند که کار بسیار سختی در مشهد دارد و اگر بازیکنانش در باد پیروزی مقابل پرسپولیس بخوابند ممکن است گرفتار شگفتی شوند.


در دومین دیدار فردا تراکتورسازی تبریز در خانه صبای قم به میدان می‌رود. این بازی در حالی به میزبانی صبا برگزار می شود که قطعا هواداران تراکتورسازی با حضور خود در ورزشگاه حمایت بیشتری از تیم خود خواهند کرد. صبا برای حضور در این مرحله نیروی زمینی را 2 بر یک شکست داد و تراکتوری‌ها با انصراف بعثت کرمانشاه به راحتی قدم به مرحله یک‌هشتم نهایی گذاشت.


هر دو تیم در هفته ششم لیگ در خانه حریفان به تساوی رسیدند. تراکتوری‌ها موفق شدند مقابل سپاهان یک امتیاز بگیرند و شاگردان علی دایی هم در دقیقه 96 از شکست برابر استقلال خوزستان گریختند. تراکتورسازی در چند سال گذشته بارها تا مراحل بالای جام حذفی صعود کرده و همیشه برنامه ویژه‌ای برای این رقابت‌ها داشته است. صبا نیز با علی دایی به دنبال کسب افتخار از راه میانبر است. پیروزی در چهار بازی صبا را به لیگ قهرمانان آسیا می‌رساند.


اما حساس‌ترین بازی فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. جایی که پرسپولیس میزبان ملوانی است که با حضور حمید استیلی جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی لیگ پیدا کرده است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ چند روز پیش چهارمین شکست‌شان را در ششمین بازی لیگ مقابل سایپا پذیرفتند تا بدترین آغاز خود در تاریخ لیگ برتر را تجربه کنند اما ملوانی‌ها با شکست دادن راه‌آهن در خانه‌اش خود را به رده پنجم جدول رساندند.


سرخ‌پوشان پایتخت برای حضور در این مرحله از پیکان، صدرنشین لیگ یک آزادگان، گذشتند و ملوانی‌ها موفق شدند 3 بر یک عقاب نیرو هوایی تهران را مغلوب کنند.


پرسپولیس در لیگ برتر از اشتباه‌های سهوی داوران متضرر شده است اما وضع جام حذفی با لیگ بسیار متفاوت است و اگر سرخپوشان بار دیگر اشتباه داوری حذف شوند اوضاع برای آنها بغرنج‌تر خواهد شد. شکست ملوان می‌تواند مرهمی بر زخم‌های فراوانی باشد که بر پیکر سرخ‌پوشان در هفته‌های گذشته وارد شد، هر چند حمید استیلی اعلام کرده جام‌حذفی برای او اهمیت ویژه‌ای دارد چون قهرمانی در این رقابت‌ها باعث می‌شود تیمش بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد. قطعا حضور در چنین رقابت‌هایی نام استیلی را در تیم ملوان جاودانه می‌کند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته