دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 09:50

معاون وزیر راه و شهرسازی: تهران دست‌کم سه هزار هکتار بافت فرسوده دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود دست‌کم سه هزار هکتار بافت فرسوده و 14 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران خبر داد.
کد خبر : 39277

سعید ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه 18 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، گفت: بر اساس مطالعات صورت‌گرفته بر روی 495 شهر، حدود 130 هزار هکتار بافت ناکارآمد در 4 گونه وجود دارد که بافت تاریخی مراکز شهرها با 21 هزار هکتار وسعت، بافت‌های میانی پیرامون بافت مرکزی با 53 هزار هکتار وسعت و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشینی با 54 هزار هکتار از جمله بافت‌های ناکارآمد هستند.


وی با بیان اینکه میزان حاشیه‌نشینی در برخی شهرها به ویژه کلان شهرهایی مانند مشهد فاجعه‌بار است، افزود: تنها در مشهد یک‌سوم جمعیت شهری در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند، این در حالی است که در چابهار نیز نیمی از جمعیت شهر در این محدوده‌ها ساکن هستند و این امر یک فاجعه و اعلام خطر جدی است.


مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اینکه بازگشت به درون یکی از اولویت‌های دولت یازدهم در توسعه شهری است، تصریح کرد: بر خلاف سال‌های گذشته، دولت یازدهم سیاست بازگشت به درون و بهینه‌سازی ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و اکنون نیز تلاش داریم از فرصت‌های موجود در بافت‌های فرسوده برای تامین مسکن مورد نیاز جامعه استفاده کنیم.


ایزدی عنوان کرد: شهر تهران 5 هزار هکتار اراضی ذخیره تحت عنوان اراضی نوسازی دارد. همچنین بسیاری از محلات پایتخت دارای اراضی بی‌شمار و خانه‌هایی با ظرفیت بارگذاری مجدد هستند.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت محلات و بارگذاری مجدد آنها نیازمند طراحی دقیق و کمک جامعه متخصصان و مهندسان مشاور است، گفت: بافت‌ها ظرفیت محدودی دارند و بر این اساس باید با برنامه‌ریزی دقیق بهینه‌سازی و بارگذاری مجدد شوند تا این امر تبعات و آثار منفی نبود اسب جمعیت و بارگذاری را به همراه نداشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته