دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرصت ادامه تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه آزاد واحد چابهار فراهم شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار، از فرصت ادامه تحصیل اتباع خارجی برای نخستین بار در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 39268

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدحسین یاراحمدزهی گفت: حضور خیل عظیمی از اتباع خارجی و فعالان اقتصادی در چابهار، مسئولان دانشگاه آزاد را به سمت و سویی سوق داد که با پیگیری‌های انجام شده، موافقت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و وزارت کشور را برای پذیرش این افراد فراهم کنند.


وی افزود: از نیم‌سال اول تحصیلی 94/95 برای نخستین بار اتباع خارجی که اقامت قانونی دارند، می‌توانند در 23 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام کنند و همانند سایر دانشجویان ادامه تحصیل دهند.


به گفته وی برقراری ارتباط سازنده با این گروه دانشجویان که هر کدام سفیران فرهنگی کشور خود هستند، از نیازهای توسعه و تبادل فرهنگی است.



رئیس دانشگاه آزاد چابهار با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این واحد دانشگاهی گفت: این واحد دارای مجهزترین کتابخانه باز و الکترونیکی، سایت اینترنت، استادان مجرب،لابراتور زبان، آزمایشگاه با امکانات روز است.


به گفته یاراحمدزهی با توجه به شروع به کار دانشگاه در سال 82 ، فارغ‌التحصیلی بیش از 5 هزار نفر نقطه عطفی در پرورش نیروهای متخصص و ماندگار بوده که بدون شک در توسعه منطقه به بهترین نحو ممکن ایفای نقش کرده است.


وی خاطرنشان کرد: صنعت و دانشگاه در کنار هم و برای توسعه حرکت خواهند کرد و با توجه به موقعیت چابهار و شروع به کار پتروشیمی، فولاد و صنایع وابسته، در رشته‌هایی در حال آموزش هستیم که مورد نیاز این صنایع هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته