دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1393 - 13:56

برگزاری نشست مقابله با تروریسم در واشنگتن/ پیشنهاد ایجاد «شبکه‌ بین‌المللی ضد افراط‌گرایی»

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا در هفته جاری و در خلال نشست بزرگی در واشنگتن، پیشنهاد ایجاد شبکه‌ای بین‌المللی علیه خشونت و افراط‌گرایی را مطرح کند.
کد خبر : 3923

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «میدل‌ایست انلاین»، پس از حملات تروریستی در پاریس فرانسه و کپنهاگ دانمارک و اقدام گروه داعش (شاخه لیبی) در اعدام 21 مسیحی مصری دولت آمریکا اقدام به برگزاری نشست بزرگی با حضور مقام‌های رسمی بین‌المللی، کارشناسان و برخی شخصیت‌های دیگر کرده است.


براساس این گزارش، در نشست مذکور که از امروز سه‌شنبه و به مدت 2 روز (تا پنج‌شنبه) در واشنگتن برگزار می‌شود، طرف‌های شرکت‌کننده به بررسی آخرین تحولات تروریستی جهان می‌پردازند و طرح‌های خود برای مقابله با تروریسم را مطرح می‌کنند.


مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که طرح‌هایی که قرار است به وسیله آمریکا مطرح شود، شامل چگونگی جلوگیری از افراط‌گرایی، جذب افراد به گروه‌های تروریستی و پرهیز از خشونت‌گرایی می‌شود.


یکی از مقام‌های رسمی دولت اوباما که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: ما قصد داریم تا شبکه گسترده‌ای از کشورهای جهان را برای غلبه بر افراط‌گرایی و خشونت بسیج کنیم.


همچنین یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی افزود: ما قصد داریم تا در این نشست، حرف مقام‌های سیاسی از نقاط مختلف جهان را بشنویم، ظرفیت طرف‌های دیگر برای کمک در این عرصه را ارزیابی کنیم و اقدامی عملی برای مقابله با تروریسم انجام دهیم.


نهادها و شخصیت‌های مختلف بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا و «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب