دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1394 - 12:49
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

طرح مجلس درباره عفاف و حجاب تبلیغات منفی علیه ایران را در پی دارد/ خبرچینی و جاسوسی را در بین مردم رواج ندهیم

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی طرح است، گفت که این طرح امکان تبلیغات منفی علیه نظام جمهوری اسلامی را به دشمنان می‌دهد و در سطح جامعه هم باعث بورز دشمنی و اختلاف میان همسایه‌ها می‌شود.
کد خبر : 39222

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب»، ١٦ مهر ٩٣ با هدف بازنگری در قوانین موجود در عرصه حجاب، افزایش ضمانت اجرای قوانین و اصلاح و تقویت مجازات‌ها درباره ممنوعیت، نصب و به‌کارگیری تجهیزات ماهواره، تهیه و اعلام وصول شد.


محمدعلی الستی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب به خبرنگار آنا گفت: در طول تاریخ دیده نشده است که حتی یک مورد به کار گرفتن چنین داغ و درفش‌هایی بتواند در جلوگیری از برخی رفتارهای مردم موثر واقع شود بلکه این اقدامات و طرح‌های غیر کارشناسی فقط رفتارهای شهروندان را به سمت زیر زمینی و پنهانی شدن سوق می‌دهد و به تشدید فساد عوامل اجرایی کمک می‌کند به طوری که بر میزان رشوه گرفتن آنها اضافه می‌شود، نفرت مردم از یکدیگر را افزایش می‌دهد و برخی را به سمت رعایت نکردن این موارد تشویق می‌کند.


این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید توجه داشت که موارد این قانون نوعی رفتار فرهنگی است که باید با روش‌های فرهنگی، آن را هدایت و کنترل کرد. تا زمانی که ما نتوانتم یک روش فرهنگی مناسب برای جلوگیری از بی‌حجابی و جمع‌آوری ماهواره ایجاد کنیم با ترویج این داغ و درفش‌ها فقط امکان تبلیغات منفی علیه نظام جمهوری اسلامی را به دشمنان می‌دهیم و اغتشاش بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود.


الستی با تاکید بر اینکه تصویب و اجرای این طرح در کشور یک نوع انحطاط فرهنگی جدید را در جامعه ایجاد می‌کند که عوارض بسیار زیادی در پی خواهد داشت، افزود: تصویب این طرح و اجرای این روش در جامعه فساد جدید ایجاد می‌کند و در نهایت بازدارنده نیست. همچنین خبر دادن مدیر ساختمان از داشتن تجهیزات ماهواره‌ای همسایه‌ها، باعث تشدید و رواج خبرچینی و جاسوسی در بین مردم جامعه می‌شود و در کار یکدیگر تجسس کردن، رشوه‌گیری را در جامعه گسترش می‌دهد. از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده‌اند که جبرئیل آنقدر در مورد رعایت حق همسایه سفارش کرده است که گویی همسایه از همسایه ارث می‌برد. این در حالی است که تصویب چنین طرحی در مجلس باعث می‌شود که مردم دشمن همسایه خود شوند.


این استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر کار خبرچینی و تجسس در امور یکدیگر در جامعه نمود پیدا کند، رشد بدبینی و بی‌اعتمادی همسایه‌ها نسبت به یکدیگر را در پی خواهد داشت که این رفتار به هیچ وجه اسلامی نیست و باید هر چه سریعتر جلوی این اقدامات گرفته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته