دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1394 - 13:59

سوال از رحمانی‌فضلی و ربیعی، بررسی طرح جمعیت وخانواده و طرح جرم سیاسی در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس

وزرای کشور و تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جلسه هفته آینده مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.
کد خبر : 39216

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از سه هفته تعطیلی جلسات علنی به منظور سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و تعطیلات تابستانه خود، هفته آینده در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه نشست علنی دارند.


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سوال فاطمه آلیا نماینده تهران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.


گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1394 کل کشور نیز قرار است در جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرائت شود.


در این بند آمده است: «وزارت نفت موظف است از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی ربط معادل ارزش ریالی دو میلیون تن قیر رایگان تا سقف بیست و چهار هزار میلیارد (24.000.000.000.000) ریال را جهت روکش آسفالت، آسفالت راههای روستایی فاقد آسفالت و معابر روستاها و بهسازی روستاها و شهرهای با جمعیت زیر بیست هزار نفر به نسبت هشتاددرصد(80%) در اختیار شرکت‌های تابعه ذی ربط وزارت راه و شهرسازی و بیست درصد(20%) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد و در حسابهای فی مابین خود و خزانه داری کل کشور اعمال و با آن تسویه نماید.»


بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده (95) قانون مدیریت خدمات کشوری (طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان)، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای نگهبان) و گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور نیز در دستور کار نشست‌های علنی هفته آتی مجلس قرار دارد.


نمایندگان همچنین، بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، گزارش کمیسیون فرهنگی درمورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح جرم سیاسی را در دستور کار دارند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است هفته آینده، دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی را به عنوان ناظر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته