دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1394 - 12:33

نخستین سفیر کوبا پس از 54 سال به آمریکا اعزام شد

دولت کوبا برای نخستین‌بار پس از سال ۱۹۶۱، سفیرش را به‌عنوان گام تازه‌ای برای گرم شدن رابطه میان دو کشور به واشنگتن اعزام کرده است.
کد خبر : 39208

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، «خوزه کاباناس» دیپلمات و کهنه‌ سربازی که از سال 2012 دفتر حافظ منافع کوبا را در واشنگتن اداره می‌کرد، اکنون به‌عنوان سفیر کوبا راهی واشنگتن شده است.


براساس این گزارش، «کاباناس» همراه با 15 دیپلمات دیگر از کشورهای مختلف در کاخ سفید حضور یافت. واشنگتن هنوز اعلام نکرده است چه کسی را برای پست سفارت ایالات متحده به هاوانا اعزام خواهد کرد.


سفیر جدید کوبا در حالی در کاخ سفید پذیرفته شده است که به‌زودی «پاپ فرانسیس» برای دیدار از آمریکا به این کشور سفر می‌کند و «رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری کوبا نیز برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر خواهد کرد.


از سال 1995 که «فیدل کاسترو» در سازمان ملل سخنرانی کرد، این نخستین‌بار است که یک رئیس‌جمهوری کوبا به خاک آمریکا قدم می‌گذارد. در ماه جولای کوبا و ایالات متحده به‌طور رسمی رابطه میان دو کشور را از سر گرفتند.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری کوبا پیش از آن به طور هم‌زمان اعلام کرده بودند که قصد دارند دور تازه‌ای از روابط دو کشور را آغاز کنند. بلافاصله پس از این اعلام، آمریکا سه شهروند کوبایی را که متهم به جاسوسی بودند با «آلن گروس» یک شهروند آمریکایی که به اتهام جاسوسی در کوبا بازداشت بود مبادله کردند.


«کارباناس» سفیر جدید کوبا در هاوانا آموزش دیده است و به‌عنوان معاون وزیر امورخارجه و پست‌های ارشد سیاسی در کوبا فعالیت کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته