دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1393 - 14:29
رئیس واحد قائم‌شهر:

اردوهای راهیان نور همانند برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها تعریف شود، نه فوق برنامه تشریفاتی

خبرگزاری آنا: رئیس واحد قائم‌شهر با تاکید بر اینکه باید آموزه‌های غنی حماسه دفاع مقدس و دستاوردهای آن در مجموعه‌ای جمع‌آوری، ثبت و ذخیره شود، گفت: با این کار می‌توانیم علاوه بر انتقال آموزه‌ها به نسل‌های آینده برای کاربردی کردن آنها نیز اقدام کنیم.
کد خبر : 392

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا باقرزاده در نشست کمیته دانشجویی ستاد راهیان نور که با حضور روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شهرستان قائم‌شهر و برخی مسئولان شهری در واحد قائم‌شهر برگزار شد، دوره هشت ساله دفاع مقدس در انقلاب ایران را یک دوره باشکوه برشمرد و اظهار کرد: اندیشمندان حوزه جامعه‌شناسی تأکید دارند این دوره هشت ساله یک سرمایه و ثروت اجتماعی قابل توجه است که به عنوان یک میراث باید حفظ و به آیندگان انتقال داده شود.


وی مشکلات امروز کشور در موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را نداشتن روحیه و تفکر زمان دفاع مقدس دانست و گفت: اگر تفکر و اندیشه زمان دفاع مقدس امروز بر جامعه حاکم باشد، بسیاری از گرفتاری‌های کشور حل خواهد شد.


رئیس کمیته دانشجویی ستاد راهیان نور شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: دوره دفاع مقدس یک دوره با محتوای بسیار عالی است که متأسفانه برای حفظ آن نتوانسته‌ایم ظرف مناسبی طراحی کنیم.


باقرزاده با تصریح بر اینکه بی تردید دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و نهادهای تربیتی در حوزه مدیریت دانش صاحب سهم هستند، یکی از وظایف نهادهای آموزشی را جامعه‌پذیری دانست و گفت: افراد باید از کودکی تا جوانی با ارکان و اصول جامعه‌پذیری تا سطح عالی آشنا شده و متناسب با آن عمل کنند و وظیفه نهادهای آموزشی انتقال این آرمان‌ها و کارکردهای عالی از یک نسل به نسل دیگر است.


باقرزاده با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری اردوهای راهیان نور عنوان کرد: اردوهای راهیان نور نباید بصورت تشریفاتی و نمادین برگزار شوند و از مسئولان برگزاری این اردوها خواست فضایی را فراهم کنند تا دانشجویان برای ورود کارکردی به جامعه از این اردوها یک درس عملی بگیرند.


وی، اردوهای راهیان نور را برای دانشگاه‌ها یک برنامه ضروری دانست و گفت: توقع ما این است که اردوهای راهیان نور نه به عنوان یک فوق برنامه تشریفاتی بلکه به عنوان یک برنامه ضروری و حیاتی برای دانشگاه‌ها همانند برنامه های درسی تعریف شود.


دبیر هم‌اندیشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر بین موسسات و آموزش عالی را برای توانمندی آموزشی بیشتر منطقه خواستار شد.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته