دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1394 - 14:09

همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه سراسری کاشان در زمینه‌های پژوهشی - آموزشی و رفاهی

بعد از سال‌ها فعالیت دانشگاه سراسری کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی، بنا به پیشنهاد دکتر اخباری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، رئیس و هیات رئیسه دانشگاه کاشان مهمان هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بودند تا راه‌های همکاری‌های علمی - پژوهشی و استفاده از امکانات رفاهی یکدیگر را بررسی کنند.
کد خبر : 39143

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهدی اخباری در این جلسه گفت: امروز یک روز افتخارآمیز است که مسئولان دو دانشگاه آزاد و سراسری توانستند با هم جمع شوند و برای پیشرفت و اعتلای دو دانشگاه و در نهایت توسعه شهرستان کاشان گام‌های عملی را مورد بررسی قرار دهند و یقینا این جلسه مایه خیر و برکت برای دانشگاه و شهرستان کاشان خواهد بود.


رئیس واحد کاشان افزود: بی‌شک دانشگاه سراسری کاشان در دوران مدیریت دکتر زراعت توانسته شیب توسعه کمی و کیفی را که از دوران قبل شروع شده بود با سرعت بیشتری ادامه دهد و به‌نظر می‌رسد دانشگاه کاشان بتواند تا چند سال آینده در بین دانشگاه‌های کشور رتبه‌ای کمتر از هفتم را کسب کند و این بزرگترین افتخار برای کاشان است.


اخباری با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان مصداق کامل اجرای اصل 44 قانون اساسی کشور است، عنوان کرد: واحد کاشان نیز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور و نخستین واحد دانشگاهی استان نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه شهرستان داشته است و امروز کمتر موسسه و نهاد دولتی و یا شرکت تولیدی را می‌شود پیدا کرد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در آن ارائه خدمت نکنند.








زراعت:‌ دانشگاه کاشان امروز با 15 دانشگاه بین المللی ارتباط دارد و کاشان بهترین مکان برای تحقیقات باستان شناسی – معماری و گیاهان دارویی استادان و دانشمندان جهان است که دانشگاه‌های دیگر کشورها می‌توانند با ما در این زمینه‌ها همکاری کنند

در ادامه رئیس دانشگاه کاشان با تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکیل این جلسه هم‌اندیشی گفت: بی‌شک برپایی اینگونه جلسات به‌صورت مستمر می‌تواند سریعتر ما را به اهداف تعیین شده برساند.


دکتر عباس زراعت افزود:‌ براساس برنامه ششم توسعه، دانشگاه‌های دولتی باید هزینه‌های دانشگاه را تا 50 درصد، خودشان تامین کنند که این قانون همکاری مابین دو دانشگاه و نیز ارتباط دانشگاه را با صنعت و موسسات خارج از دانشگاه ضروری‌تر می‌کند.


زراعت با بیان شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری طرح شده است، عنوان کرد: برای این شعار در دانشگاه کاشان کمیته‌ای فعال شده است که به‌صورت مصداقی آن را تبیین کند و انشاء‌الله آن را در شورای اداری شهرستان ارائه خواهیم کرد.


وی همکاری مشترک دو دانشگاه را زمینه بسیار مناسبی برای تحقق شعار دولت و ملت - همدلی و همزبانی دانست و اظهار کرد: دانشگاه کاشان امروز با 15 دانشگاه بین‌المللی ارتباط دارد و کاشان بهترین مکان برای تحقیقات باستان‌شناسی – معماری و گیاهان دارویی استادان و دانشمندان جهان است که دانشگاه‌های دیگر کشورها می‌توانند با ما در این زمینه‌ها همکاری کنند.


در ادامه جلسه، معاونان پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و عمرانی دیدگاه‌های خود در زمینه های مورد همکاری ارائه کردند.


عناوین اصلی همکاری های مشترک که از سوی معاونان بیان شد به این شرح است:‌ استفاده متقابل از امکانات آزمایشگاهی و کتابخانه های دو دانشگاه، عضویت متقابل اساتید دو دانشگاه در هسته‌های پژوهشی، همکاری در ایجاد پارک علم و فناوری (‌شفا)، استفاده متقابل از پایگاه‌های علمی و بانک های اطلاعاتی و همکاری مشترک در انجام پروژه های برون دانشگاهی، تشکیل اتاق فکر مشترک جهت نیازسنجی فرهنگی و اخلاقی، مشارکت در طرح‌های ضیافت اندیشه، ازدواج دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی، همکاری در برگزاری اردوهای مشترک فرهنگی و شب شعر و استفاده متقابل از امکانات رفاهی یکدیگر.


در پایان مقرر شد که جلسه مشترک آتی هیات رئیسه دو دانشگاه در دانشگاه کاشان برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته