دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1394 - 11:46
در حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

دو شکارچی همدانی اسلحه شکاری مجاز خود را شکستند

همزمان با ورود معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همدان، دو شکارچی، اسلحه شکاری مجاز خود را در آیینی نمادین شکستند.
کد خبر : 39117

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: این اقدام بسیار شایسته‌ای است که به جای قربانی کردن حیوانات اسلحه قربانی شود.


معصومه ابتکار با تحسین و قدردانی از این دو شکارچی همدانی از آنها خواست مروج این اقدام شایسته در جامعه باشند.


محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان نیز با تقدیر از این اقدام شایسته گفت: این دو شکارچی باید از این پس برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنند و حامی محیط زیست باشند.


یکی از این شکارچیان دارای مجوز در پاسخ به سوال ابتکار در خصوص علت انجام این حرکت شایسته اظهار کرد: چنانچه شکار بی‌رویه حیوانات به روند کنونی ادامه یابد شاهد انقراض گونه‌های مختلف جانوری خواهیم بود.


حسین جمشیدی اضافه کرد: باید گونه‌های جانوری را برای نسل‌های آتی جامعه حفظ کرد.


دیگر شکارچی حاضر در این آیین نیز گفت: تصمیم گرفته‌ام به جای آنکه اقدام به شکار کردن گونه‌های حیات وحش کنم با شکستن اسلحه حامی حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری آن باشم.


استان همدان دارای 12 منطقه شکار ممنوع و 6 منطقه حفاظت شده است و 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.


در سفر یک روزه ابتکار به همدان تفاهم نامه‌ای به منظور مدیریت برخی از مسایل زیست محیطی استان با استانداری همدان منعقد می‌شود.


سخنرانی در شورای اداری استان، در جمع دانشگاهیان و فرهیختگان استان و نشست با سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی همدان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به همدان است.


دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و کارکنان محیط زیست همدان و همچنین شرکت در نشست خبری با حضور رسانه‌های استان همدان از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته