دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 22:27

المانیتور: هماهنگ‌کننده امور مربوط به اجرای برجام به‌وسیله آمریکا مشخص شد

وزیر امورخارجه آمریکا قرار است سفیر آمریکا در لهستان را به‌عنوان سمت هماهنگ‌کننده امور مربوط به اجرای «برجام» منصوب کند.
کد خبر : 39075

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، دولت «باراک اوباما»، پس از محرز شدن گذر سند برجام از سد کنگره، برای اجرای آن یک نفر را به عنوان هماهنگ‌کننده معرفی می‌کند.


پایگاه خبری «المانیتور» نوشت: «استفان مول» سفیر آمریکا در لهستان که به‌زودی از این سمت کنار می‌رود، برای این سمت تعیین شده است.


انتظار می‌رود «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا انتصاب آقای «مول» را پنج‌شنبه ( 17 سپتامبر) همزمان با اتمام ضرب‌الاجل کنگره برای بررسی توافق هسته‌ای ایران اعلام کند.


«المانیتور» این خبر را از قول مقام‌های آمریکایی اعلام کرده است. این رسانه، پیش از این هم گزارش کرده بود «تام شانن»، مشاور وزیر امورخارجه آمریکا قرار است به سمت جانشین «وندی شرمن»، معاون وزیر امورخارجه آمریکا منصوب شود.


«استفان مول»، پیشتر سفیر آمریکا در لیتوانی و لهستان بوده است. مهم‌ترین سمت وی میان سال‌های 2008 تا 2010 مشاور «ویلیام برنز»، قائم‌مقام وقت وزارت امورخارجه آمریکا بوده است. «مول» در آن زمان که «برنز» مسئولیت مذاکره برای جلب حمایت کشورها در تصویب قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران را بر عهده داشت گاهاً به عنوان دست راست برنز شناخته می‌شد.


«مول» از پاسخ به سوال «المانیتور» درباره انتصابش به سمت جدید خودداری کرده است. این سفیر آمریکایی قرار است در سمت جدید رهبری تیمی متشکل از حدوداً هفت نفر را برعهده بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته