دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 08:54
دبیر شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی: ‌

رشد اخبار خبرگزاری آنا در حوزه علمی و دانشگاهی مشهود است

مشاور رییس دانشگاه و دبیر شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر رشد کیفی خبرگزاری آنا نسبت به گذشته، گفت: ‌یکی از دلایل اصلی رشد کیفی و کمی خبرگزاری آنا تولید خبر است که نمود این رشد را در اخبار حوزه علمی به معنای عام و در حوزه دانشگاهی به معنای خاص شاهد هستیم.
کد خبر : 3906

دکتر مجید رضاییان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به شکل و مدل خبرگزاری‌های ملی در جهان، اظهار کرد: اصولا خبرگزاری‌های عمومی و ملی مراجعان زیادی دارند و بسیار تاثیر گذار و جریان‌ساز هستند.


وی با یادآوری نقش خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های تخصصی با گستره ملی، ادامه داد‌: برای ایجاد ترکیبی از خبرگزاری و وب‌سایت‌های تخصصی همچنین اولویت بندی مخاطبان طرحی تحت عنوان «تحول اتاق خبر خبرگزاری آنا» را ابتدا در کمیسیون تخصصی و سپس در شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی مطرح کردیم که با حضور مسئولان خبرگزاری آنا به تصویب رسید.


وی با اشاره به جزئیات طرح مذکور تصریح کرد: ‌بخشی از آیکون‌های محتوایی به خبرگزاری آنا اضافه شده است که معادل این آیکون‌ها را، باید در اتاق خبر آنا داشته باشیم.


رضاییان با تاکید بر تصویب این طرح افزود: ‌مسئولان خبرگزاری آنا در فازبندی تعیینشده با راه اندازی دفاتر استانی، با دقت و جامعیت اجرای طرح را پیگیری کرده و می کنند.


مشاور رییس دانشگاه و دبیر شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه در رسانه‌های بین‌‌المللی سرویس‌های کلی مانند اقتصادی در حال از بین رفتن است، اظهار کرد: ‌ دیگر مانند گذشته یک سرویس به عنوان مثال اقتصادی نداریم بلکه این سرویس به شاخه‌های بیزینس، بورس و... تبدیل شده است؛ در واقع سرویس‌ها تبدیل به گروه های تخصصی شده‌اند، بنابراین خبرگزاری‌های تخصصی با گستره ملی نیز باید از این چارچوب پیروی کنند.


وی با بیان اینکه در کشورمان نیز این تخصصی سازی انجام شده است، تصریح کرد: در شورای راهبردی بر روی طرح دفا‌تر استانی را با محوریت دفتر یا رابط، کار تخصصی صورت گرفته و زمانی که در کمیسیون تخصصی زمینه اجرای آن فراهم شود، خبرگزاری آنا این طرح را اجرا خواهد کرد.


رضاییان زمان اجرای این طرح را سال آینده اعلام کرد.


مشاور رییس دانشگاه و دبیر شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد در پایان با اشاره به رشد کیفی خبرگزاری آنا نسبت به گذشته، خاطر نشان کرد: ‌یکی از دلایل اصلی رشد کیفی و کمی خبرگزاری آنا تولید خبر است که نمود این رشد را در اخبار حوزه علمی به معنای عام و در حوزه دانشگاهی به معنای خاص شاهد هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته