دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 14:47
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور:

شهرداری مردم را به سمت بیمه حوادث منازل سوق دهد

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداری‌ها شهروندان را به قرار گرفتن زیر پوشش بیمه حوادث منازل و اموال ترغیب کنند.
کد خبر : 39003

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد فرید لطیفی، چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با آیین‌نامه اجرایی قانون سازمان مدیریت بحران کشور در سمنان با اشاره به تدوین لایحه بیمه حوادث بناهای مسکونی شهری و روستایی و اماکن دولتی اظهار کرد: شهرداری‌ها تا زمان تصویب و ابلاغ این لایحه، با مشارکت شهروندان و انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر منازل و اموال مردم را دربرابر حوادث بیمه کنند.


وی افزود: این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و در صورت تصویب با اختصاص اعتبار، بناهای مسکونی شهری و روستایی و اموال منقول و غیرمنقول دولتی دربرابر حوادث طبیعی بیمه می‌شوند.


لطیفی با اشاره به اینکه هنوز تعداد و میزان خسارات حوادث غیرمترقبه امسال جمع‌بندی نشده است، گفت: خسارت این حوادث نسبت به مدت سال قبل بیشتر است و با هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها میزان خسارات به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شده است.


وی اقدمات پیشگیرانه را رویکرد اصلی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد و افزود: براساس قانون، پنج درصد اعتبارت استان‌ها به پیشگیری و جبران خسارت‌های حوادث غیرمترقبه اختصاص می‌یابد و در استان سمنان این اعتبار اختصاص یافته است.


شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی در زمینه وظایف کارگروه‌های 14 گانه سازمان مدیریت بحران، اولویت‌بندی مخاطرات، پیش‌بینی احداث مناطق اسکان اضطراری و بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی باهمکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته