دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 14:03
در جلسه‌ای به ریاست روحانی؛

هیئت وزیران برخی از احکام برنامه پنجم توسعه را به برنامه ششم تسری داد

هیئت وزیران در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری، پیش‌نویس لایحه قانون تنظیم برخی از احکام و مقررات برنامه‌های توسعه کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.
کد خبر : 38985

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در این لایحه، با توجه به در پیش بودن زمان تصویب قانون برنامه ششم توسعه، برخی از احکام قانون برنامه پنجم توسعه که ادامه اجرای آن به شکل دایمی به تشخیص دستگاه‌های اجرایی ضرورت داشت و به دوره زمانی پنج سال محدود نمی‌شد، مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از مواد آن به تصویب هیئت وزیران رسید.


به گزارش آنا، قانون برنامه پنجم توسعه پنجمین قانون توسعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. این قانون برای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ تدوین شده است. این قانون ۲۳۵ ماده دارد و ماده ۲۳۵ آن اعلام می‌کند که این قانون تا سال ۱۳۹۴ شمسی اعتبار دارد از این رو دولت در تلاش است که تا پایان شهریور جاری برنامه ششم توسعه را برای تصویب به مجلس ارائه دهد. یکی از موارد انتقادی در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای این است که این برنامه‌ها مواد و احکام زیادی دارد. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این باره تاکید کرد که دولت قصد دارد که موادی کمتر قانون ششم توسعه را تدوین کند چراکه اینگونهT برنامه عملیاتی‌تر می‌شود.


در ادامه جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران، اعضا با اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال به استان خراسان رضوی به منظور توسعه اتوبوسرانی و ساماندهی حاشیه شهر مشهد موافقت کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته