دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همه زوار حرم امام رضا (ع) تحت پوشش بیمه‌اند

وقوع حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام این سوال را پیش می‌آورد که در مکان‌های مشابه در صورت بروز چنین اتفاقاتی چه کسی خسارت به بار آمده را جبران می‌کند.
کد خبر : 38958

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، آنچه در حادثه مکه تجربه شد این است که پوشش بیمه‌ای گروهی در مکان‌های تجمع مردمی الزامی است. آن طور که در قراردادهای سازمان حج با حجاج آمده این است که آنها در برابر حوادث احتمالی در ان سفر و یا حتی فوت، بیمه شده‌اند.


یکی از مهمترین مراکز زیارتی داخل کشور ما، حرم حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس است. از آنجا که این مکان نیز طی سال‌های اخیر با فعالیت‌های عمرانی متعددی همراه بود و در مواقعی خاص شدت تجمع زائران افزایش می‌یابد، احتمال بروز حادثه برای زوار همواره وجود دارد.


در این زمینه مدیرعامل شرکت بیمه میهن اعلام کرد: تمامی زائرانی که وارد حرم امام رضا(ع) می‌شوند، تحت پوشش بیمه این شرکت قرار می‌گیرند.


علی موسی‌الرضا در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، با ابراز تاسف از حادثه اخیر رخ داده در مکه گفت: متاسفانه نکات ایمنی در ساخت‌وساز اطراف این مکان مقدس به‌صورت کامل رعایت نشده و در حالی که مسئولان سعودی علت حادثه را توفان اعلام می‌کنند، اما به‌ نظر می‌رسد چنین امری واقعیت نداشته باشد، زیرا جرثقیل به‌کار گرفته شده در این پروژه از برندی بین‌المللی و مشهور است که با باد و توفان سقوط نمی‌کند.


وی حجاج حاضر در مکه را حداکثر 2 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: این در حالی است که زوار مشهد الرضا در مناسبت‌های خاص و ویژه به 8 تا 10 میلیون نفر هم می‌رسند، با وجود این هنگام ساخت‌‌و‌ساز زیر بارگاه امام رضا(ع) با رعایت ایمنی و شرایط وقت، هیچ حادثه‌ای رخ نداد.


مدیرعامل بیمه میهن در ادامه با تاکید بر اینکه چندین سال است زوار حرم امام رضا(ع) تحت پوشش بیمه حوادث این شرکت هستند، تصریح کرد: تمامی زواری که وارد صحن‌های اصلی و فرعی حرم می‌شوند، تحت پوشش بیمه این شرکت هستند و در صورت جراحت، معلولیت و یا فوت بر اثر حادثه، خسارت آنها تا سقف‌های مشخص شده‌ای پرداخت خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی بیمه‌گزار زوار زائران حرم امام رضا(ع) است، اظهار امیدواری کرد این نوع بیمه در دیگر اماکن مذهبی کشور نیز اعمال شود تا زوار با خیالی آسوده وارد این اماکن مقدس شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته