دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1394 - 09:46

کدام دانشگاه انگلیس بهترین کمک‌هزینه‌های دانشجویی را ارائه می دهد؟

با توجه به سه برابر شدن شهریه دانشگاه‌های انگلیس و بالا بودن هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، کمک‌هزینه‌هایی که این دانشگاه‌ها به دانشجویان خود پرداخت می کنند، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری دانشجویان داشته باشد.
کد خبر : 38944

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی به معرفی بهترین و بدترین دانشگاه‌های انگلستان از نظر تخصیص کمک‌هزینه به دانشجویان خود پرداخته است.


این گزارش با استفاده از داده‌های راهنمای رتبه‌بندی کامل دانشگاه (The Complete University Guide rankings) به بررسی 20 دانشگاه برتر انگلستان از نظر کمک‌هزینه‌های دانشجویی می‌پردازد.


در مقایس کلی، رتبه یک از آن دانشگاه دورهام است و پس از آن دانشگاه‌های اکستر، دانشگاه سنت‌اندروز، دانشگاه باث و دانشگاه وارویک رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

















































بدترین دانشگاه‌ها در میزان کمک هزینه دانشجویی بهترین دانشگاه‌ها در میزان کمک هزینه دانشجویی
کالج دانشگاهی لندن دورهام
مدرسه اقتصادی لندن اکستر
آکسفورد سنت‌اندروز
بیرمنگهام باث
کالج سلطنتی لندن وارویک
ادینبورگ انگلیای شرقی
ساری لنکستر
لیدز یورک
بریستول لافبور
ساوت‌همپتون کمبریج

از نظر شاخص‌های کمک هزینه اقامت، ارزان‌ترین خوابگاه‌ها را دانشگاه دورهام در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. دانشجویان دانشگاه دورهام تنها با پرداخت مبلغ 58 پوند در سال و دانشجویان دانشگاه وارویک با پرداخت 93 پوند در سال می‌توانند از امکانات خوابگاهی این دانشگاه‌ها استفاده کنند.


لازم به ذکر است گرانترین دانشگاه‌های انگلستان از نظر شاخص اقامت به ترتیب دانشگاه‌های یوسی‌ال‌ و کالج سلطنتی لندن هستند. دانشجویان برای اقامت در این دانشگاه‌ها باید به ترتیب مبلغ 185 و 106 پوند در هفته بپردازند.


در نمودار زیر ارزان‌ترین دانشگاه‌های از نظر هزینه اقامت آورده شده‌اند.



نمودار زیر بهترین بیمه‌های اقامتی را مشخص می‌کند، دانشگاه لنکستر بهترین بیمه منزل را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.



نمودار زیر ارزان‌ترین بیمه‌های وسیله نقیله را معرفی می‌کند. دانشگاه‌ سنت‌اندروز ارزان‌ترین بیمه را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.



این نمودارها می‌توانند اطلاعات خوبی در اختیار دانشجویانی قرار دهد که قصد دارند در انگلیس تحصیل کنند زیرا مسائل مالی امروزه یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویانی است که در این کشور مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته