دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 12:32

بیعت فرزند سرکرده سابق طالبان با «ملا‌منصور»

منابع نزدیک به طالبان افغانستان اعلام کردند اختلاف بر سر جانشینی «ملا‌عمر» پایان یافت و برادر و پسر ملاعمر با «ملا اختر منصور» بیعت کردند.
کد خبر : 38935

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، منابع نزدیک به طالبان از بیعت «ملا عبدالمنان» برادر و «ملا یعقوب» پسر ملاعمر با «ملا اختر منصور» سرکرده جدید طالبان خبر دادند.


براساس این گزارش، «ذبیح‌الله‌ مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با حل اختلاف بر سر رهبری طالبان و تثبیت موقعیت «ملا‌اختر منصور» مسیر مذاکرات صلح با دولت افغانستان نیز هموار می‌شود.


وی افزود: علما برای وحدت میان طالبان میانجی‌گری کردند که سبب شد برادر و فرزند «ملا‌عمر» رهبری «ملا‌اختر‌منصور» را بپذیرند.


حل اختلاف میان طالبان در حالی انجام می‌شود که سفرای انگلیس و آمریکا در امور افغانستان و پاکستان برای آغاز دوباره مذاکرات صلح تلاش می‌کنند. چندی پیش فرزند رهبر سابق طالبان افغان خطاب به اعضای این گروه اطمینان داده بود که پدرش کشته نشده بلکه به مرگ طبیعی مرده است.


نخستین دور گفت‌وگوهای هیئت‌های نمایندگی طالبان و دولت افغانستان با نظارت چین و آمریکا 15 تیر در پاکستان برگزار شد و طرف‌ها توافق کردند که در دور دوم مذاکرات، فهرستی از همه موضوعات پیشنهادی خود را به طرف مقابل ارائه کنند.


دور قبلی مذاکره طالبان با نمایندگان دولت افغانستان که در منطقه «مری» نزدیک اسلام‌آباد پایتخت پاکستان انجام شد با مشروط کردن هر نوع توافق به خروج نیروهای خارجی از افغانستان بی‌نتیجه پایان یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته