دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 11:40
رایزنی‌های دیپلماتیک درباره مسجدالاقصی

تماس امیر قطر با رئیس‌جمهوری فرانسه، نخست‌وزیر انگلیس، دبیرکل سازمان ملل و پادشاه عربستان

امیر قطر به صورت تلفنی با رئیس‌‌جمهوری فرانسه، نخست‌وزیر انگلیس، دبیرکل سازمان ملل، پادشاه اردن و عربستان درباره هتک‌حرمت مسجدالاقصی صحبت کرد و خواستار توقف فوری آن شد.
کد خبر : 38925

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی قطر، به‌دنبال حمله نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی و کشته و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی، تماس‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف پایان دادن به خشونت‌ها آغاز شده است.


براساس این گزارش، شیخ «تمیم بن حمد» امیر قطر روز گذشته (سه‌شنبه) با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه ، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «عبدالله دوم» پادشاه اردن تماس گرفت و با آن‌ها درباره مسجدالاقصی صحبت کرد.


امیر قطر در این تماس‌های تلفنی تعرض‌های گسترده اسرائیل به مسجدالاقصی و ملت فلسطین را محکوم کرد و از جامعه بین‌الملل خواست برای توقف کامل این تعرض‌ها وارد عمل شود.


در هیمن راستا «بان کی مون» تاکید کرد که درباره حوادث جاری در مسجدالاقصی تماس‌هایی با برخی طرف‌ها برقرار کرد.


شیخ «تمیم در تماس تلفنی با پادشاه عربستان و اردن بر اهمیت متحد شدن تلاش‌های عربی و اسلامی برای اتخاذ موضعی واحد با هدف تقویت حمایت از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد .


صهیونیست‌ها سه روز پیش به صورت گسترده به مسجدالاقصی حمله کردند که در این حملات ده‌ها فلسطینی زخمی و بازداشت شدند. شهرک‌نشینان صبح امروز چهارشنبه نیز به هتک حرمت مسجدالاقصی پرداختند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته