دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 11:04

سورنا ستاری: بیش از 50 درصد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالند/ می‌توانیم بزرگترین کشور از نظر اقتصاد دانش‌بنیان باشیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه بیش از 50 درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت دارند گفت: در داخل کشور بازار فوق العاده ای برای محصولات تولید شده وجود دارد که این محصولات تلفیق علم و مهندسی و پزشکی است.
کد خبر : 38908

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: سرمایه، نفت گاز و معدن نیست بلکه این مغز است که سرمایه یک کشور را تشکیل می دهد. در ایران 32 میلیون انسان بین رده سنی 20 تا 40 سال زندگی می کنند که توجه به این ظرفیت ها می تواند موجب افزایش سرمایه کشور شود.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: بیش از 100 سال است که اقتصاد نفتی در کشور ما حاکم است، این در حالی است که باید تفکرات را تغییر داد و ما خوشحال هستیم که از ابتدای کار توسعه شرکت دانش بنیان را از اولویت های خود قرار دادیم.


وی افزود: حدود 50 درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کنند و بازار فوق العاده ای برای محصولات تولید شده توسط این شرکت ها در کشور وجود دارد. محصولات تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان تلفیقی از علم مهندسی و پزشکی است و ما اگر می خواهیم وارد عرصه جدیدی از علم شویم نباید این دو علم را از یکدیگر جدا بدانیم.


ستاری گفت: تغییر این نگرش ها نیاز به زمان زیادی دارد زیرا ما در حوزه فرهنگ سازی دچار مساله هستیم. البته طی این دو سال اخیر اقداماتی انجام گرفته که امید است به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ما می توانیم بزرگترین کشور از نظر اقتصاد دانش بنیان باشیم که این دانش می تواند منجر به حفظ محیط زیست، منابع انسانی و نیروی کار در داخل کشور شود. کار در حوزه دانش بنیان بسیار سخت است اما هر تلاشی که صورت می گیرد منجر می شود که آینده بهتری داشته باشیم.


وی در پایان گفت: بسیاری از مدیران شرکت های دانش بنیان اساتید برجسته دانشگاه ها هستند که به جای حضور در دانشگاه به اشتغال زایی و تولید محصول داخل کشور پرداخته اند و یا دانشجویانی هستند که حتی روزانه 17 تا 18 ساعت در این شرکت ها فعالیت می کنند که ما به این موضوع افتخار می کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته