دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 11:59
در گفت‌وگو با آنا

شهرام دبیری: باید حرمت کی‌روش حفظ شود/ ناظم الشریعه بی‌تجربه است

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: نیازی نیست مشکلات هیات رئیسه و کی‌روش به رسانه‌ها منتقل شود.
کد خبر : 38907

شهرام دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،درخصوص انتخاب محمد ناظم الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بیان داشت: «با توجه به اینکه تیم ملی فوتسال مدت زیادی بود بدون سرمربی به کار خود ادامه می‌داد، به پیشنهاد دیگر دوستان هیات رئیسه پذیرفتیم که انتخاب گزینه نهایی را به کفاشیان تفویض اختیار کنیم و در نهایت این رئیس فدراسیون بود که سرمربی جدید تیم ملی فوتسال را انتخاب کرد.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گزینه مورد نظر وی چه کسی بوده، عنوان کرد: «همان‌طور که می‌دانید من سال‌ها در فوتسال کار کردم. نظر من روی وحید شمسایی بود چون او دو فصل متوالی با تیمش قهرمان لیگ برتر فوتسال شده و سال‌ها در تیم ملی فوتسال افتخارآفرینی کرده بود. محمد ناظم الشریعه پیش از این تنها در لیگ مربیگری کرده و تجربه سرمربیگری در تیم ملی را نداشته است. اینکه او مدتی دستیار خسوس بوده، نمی‌تواند استدلال محکمی برای تصدی چنین پست مهمی باشد. ناظم العشریه بی تجربه است که من امیدوارم این ضعف برای تیم فوتسال مشکل ساز نشود.»


وی ادامه داد: «علی صانعی هم که دستیار او شده یک بار سرمربی تیم ملی فوتسال بود و در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج ضعیفی گرفت. البته مشخص است که هیچ مربی‌ای با تجربه و سابقه‌‌ای که ناظم الشریعه دارد، نمی‌آید در کنار او بنشیند. به هر حال این اتفاق رخ داده و از امروز وظیفه داریم ضمن احترامی که به سرمربی تیم ملی می‌گذاریم، برای این تیم آرزوی موفقیت کنیم و در تمامی کارهایی که به ما مربوط می‌شود، به او کمک کنیم.»


دبیری در ادامه در خصوص این خواسته کفاشیان مبنی بر اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال در مورد کی‌روش حساب شده حرف بزنند و هر حرفی را رسانه‌ای نکنند گفت: «به طور کلی برای مطرح کردن یک نظر کارشناسانه یا هر گونه صحبتی در مورد دیگر همکاران مثل سرمربی تیم ملی فوتبال که مربوط به مسئولیت آن افراد می شود، بهتر است صحبت‌های در قالبی سنجیده و بدون هر گونه حاشیه‌ای باشد. معتقدم باید هم حرمت کی‌روش حفظ شود و هم حرمت مدیران فدراسیون فوتبال.»


وی افزود: «ما نیاز به این داریم که در مورد همدیگر ملایم‌تر و با احتیاط صحبت کنیم تا شان کسی را پایین نیاوریم. معتقدم ما باید شرایطی فراهم کنیم که هیچ‌گونه حاشیه‌ای برای فدراسیون ایجاد نشود، نه اینکه خودمان برپا کننده حاشیه باشیم. هر نوع حاشیه‌ای به ضرر فوتبال است و نباید اجازه دهیم پر طرفدارترین ورزش ایران دچار مشکلات مدیریتی شود.»


دبیری در ادامه با اشاره به جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی گفت:« جلسه مشترکی بین اعضای هیات رئیسه و کی‌روش برگزار شد. در این جلسه سرمربی تیم ملی به سوالات ما پاسخ داد و خواسته‌های خود را مطرح کرد. پس از این جلسه مفید و مثمرثمر از کفاشیان خواستم تا چنین جلساتی را هر چند وقت یک‌بار داشته باشیم تا مشکلات پیش آمده از طریق رسانه‌ها به اطلاع طرفین رسانده نشود.»


وی در مورد بازی‌های تیم ملی در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه که در ماه آینده برگزار می‌شود، عنوان کرد:« طبق برنامه‌ای که کی‌روش داده، کارها جلو می‌رود. سعی می‌کنیم مسئولیت‌هایی که پذیرفتیم را بدون عیب و نقص انجام دهیم. در نقطه مقابل هم سرمربی تیم ملی موظف است مسئولیت فنی که برعهده پذیرفته را به درستی پیش ببرد. در حال حاضر تیم ملی وضعیت خوبی دارد و جوانگرایی مناسبی انجام داده است. امیدوارم روند کاری‌مان به خوبی ادامه یابد و در بازی‌های بعدی که داریم به خصوص مقابل عمان پیروز شویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته