دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 11:15

السفیر: سردار «قاسم سلیمانی» برای دومین بار به مسکو سفر کرد

روزنامه «السفیر» نوشت به‌دنبال اعزام مشاوران نظامی روسی به سوریه و ساخت خانه‌های موقت برای آن‌ها، سفر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو می‌تواند نشانه تلاش دو کشور روسیه و ایران برای پشتیبانی بیشتر از «بشار اسد» در سوریه باشد.
کد خبر : 38902

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «السفیر» نوشت: سردار «قاسم سلیمانی» برای بار دوم به مسکو پایتخت روسیه سفر کرد.


براساس این گزارش، روزنامه لبنانی بدون بیان اینکه طرف ملاقات سردار سلیمانی، می‌نویسد: این سفر هفته گذشته برای هماهنگی اقدام‌های نظامی ایران و روسیه در سوریه انجام شد.


این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل ادعا کرد سردار «سلیمانی» صدها سرباز ایرانی را برای جنگ با مخالفان «بشار اسد» به سوریه اعزام کرده است. گفته می‌شود این سربازان به منطقه «زبدانی» در نزدیکی مرز سوریه و لبنان اعزام شده‌اند.


این منبع اسرائیلی گفت: اعزام نیرو به‌دنبال دستپاچگی «اسد» و با هماهنگی روسیه و ایران، و به‌دنبال ملاقات «سلیمانی» با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه انجام شده است.


«پوتین» روز گذشته (سه‌شنبه) در توجیه اقدامات نظامی خود در سوریه گفت: در جنگ با تروریست‌ها در سوریه گزینه دیگری به‌جز نظام «اسد» وجود ندارد.


وی در پاسخ به این انتقاد که حمایت روسیه از «اسد» منجر به فرار پناه‌جویان از این کشور شده است، نیز تاکید کرد: در صورت حمایت نکردن روسیه از «اسد» شمار پناه‌جویان خیلی بیشتر از میزان کنونی می‌توانست باشد.


بنا بر برخی گزارش‌ها، سردار «سلیمانی» در سفر نخست خود به مسکو درباره انتقال سامانه موشکی «اس‌300» به ایران با مقام‌های روسیه گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب