دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1393 - 10:06
سی‌و‌سومین جلسه علنی شورای شهر تهران برگزار شد

چمران: توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه کاهش آلودگی هواست

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز شهرهای ما آلودگی هواست افزود: تنها راه کاهش این آلودگی توسعه حمل و نقل عمومی است.
کد خبر : 3889

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی چمران با بیان اینکه امروزه شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور از جمله ایلام و خوزستان به شدت دچار مشکل آلودگی هوا هستند افزود: برای مقابله با این آلودگی حرکتی جهادی لازم است تا بتوان از ورود ریزگردهای همسایه و مربوط به کشورهای دیگر جلوگیری کرد اما در کنار آن توسعه حمل و نقل عمومی نیز می‌تواند آلودگی‌های محلی و درونی را کنترل کند.
وی افزود: مردمی که با مشکل آلودگی درگیر هستند به صورت دائم دچار بیماری می‌شوند و وظیفه همه ماست که این مشکل را حل کنیم و راه حل آن هم مشخص است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: در بودجه ۹۴ شهرداری پیش‌بینی خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده که امیدواریم به تصویب برسد.
چمران گفت: دولت نیز باید در این راه به ما کمک کرده و آن میزان همکاری که باید در سال‌های گذشته و امسال برای توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت می‌شده را به ما کمک کند تا بتوانیم هوایی سالم برای مردم شهر به ارمغان بیاوریم.
رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: هر چه در بخش توسعه وسایل حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری کنیم از هزینه‌های بهداشتی کاسته‌ایم و هم از سوبسید بنزین و از هدر رفت سرمایه نیز جلوگیری کرده‌ایم منتهی این حرکتی ملی است و باید با استفاده از اعتبارات ملی صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته