دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 09:42

محسن حاجی‌پور: وطن فروش نیستم/ هنوز در شوک هستم

فرنگی کار وزن ۵۹ کیلوگرم تیم ملی گفت: پیش از رفتن به آمریکا از فدراسیون کشتی اجازه گرفتم که چند روز بیشتر در این کشور بمانم تا دوستانم را ببینم و موضوع پناهندگی‌‌ام به آمریکا اصلا مطرح نبود.
کد خبر : 38884

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، عدم بازگشت محسن حاجی‌پور کشتی گیر وزن 59 کیلو گرم کشتی فرنگی از آمریکا پس از مسابقات جهانی لاس وگاس شایعات زیادی را به وجود آورد و حتی گفته شد که این کشتی گیر قصد پناهندگی به کشور آمریکا را دارد. در این میان اما فدراسیون کشتی اعلام کرد که این کشتی گیر به همراه تیم آزاد به ایران برمی‌گردد موضوعی که از سوی حسنی خو مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز گفته شد. با این حال همه منتظر بودند تا کاروان کشتی آزاد به ایران برگردد تا ببینند که حاجی‌پور برمی‌گردد؛ اتفاقی که صبح دیروز افتاد این کشتی گیر به همراه آزادکاران از پله‌های هواپیما پایین آمد. حاجی‌پور که از انتشار شایعاتی که پیرامونش مطرح شده بود به شدت ناراحت بود در فرودگاه صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:


*زمانی که کاروان کشتی فرنگی ایران بدون تو از آمریکا به ایران بازگشت شایعات زیادی شکل گرفت و حتی گفته شد قصد پناهندگی به کشور آمریکا را داری؟


-برای خود من هم جای سوال دارد که چرا این همه برایم شایعه درست کردند. باور کنید هنوز هم در شوک هستم و نمی توانتم شایعاتی که برایم درست کردند را باور کنم.


*البته انتشار این شایعات با توجه به اینکه موضوع نیامدنت به ایران به طور ناگهانی رسانه‌ای شد طبیعی بود.


- قبل از اینکه به همراه تیم آمریکا برویم از فدراسیون درخواست کردم تا به همراه تیم به ایران برنرگردم و چند روز بیشتر د رآمریکا بمانم تا اقوام و دوستانم را ببینم. در واقع نیامدنم از قبل هماهنگ شده بود .اما متاسفانه شایعاتی درست کردند که وقتی شنیدم شوکه شدم.


*اما به غیر از تو و فدراسیون کسی از این موضوع خبر نداشت که همین مسئله شایعه پناهندگی‌ات به آمریکا را بر سر زبان‌ها انداخت؟


- نمی خواهم شعاری صحبت کنم اما من خاک وطنم را با هیچ جای دنیا عوض نمی کنم. حتی یک لحظه هم به ذهنم خطور نکرد به کشوری پناهنده شوم که دشمن ایران است. من خوشحالم که ایرانی هستم و در ایران زندگی می‌کنم. افتخار بزرگ‌ترم هم این است که بار‌ها پرچم مقدس کشورم را در مسابقات مختلف به اهتزاز در آورده‌ام. من به احترام کشورم و آرمان‌های ایران در مسابقات جهانی 2011 استانبول مقابل کشتی گیر رژیم صهیونیستی روی تشک حاضر نشدم. نگاه من به کشورم وقتی اینگونه است چطور می‌توانستم به پناهندگی فکر کنم.


*وزارت ورزش بعد از اینکه به ایران نیامدی اعلام کرد که وقتی برگشتی حتما در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند؟


-من اگر ماندم تنها با اجازه فدراسیون کشتی بود. به طور حتم اگر به من اجازه نمی دادند من به همراه سایر کشتی گیران فرنگی به ایران برمی‌گشتم. ماندن من هم نه کاری بود و نه چیز دیگری فقط دو سه روز بیشتر ماندم تا اقوامم را ببینم .من هیچ وقت وطنم را نمی‌فروشم و هر زمان که کشورم به من نیاز داشته باشد مانند سر باز در خدمت هستم.متاسفانه نیامدنم را به همراه تیم فرنگی بزرگ گردند و شایعاتی را درست کرند که واقعا نمی دانم چی بگویم. اما همین که امروز در ایران هستم مشخص ایت که تمام این حرف‌‌ها پوچ و بی ارزش بوده‌است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب