دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 18:02
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره):

کمیته امداد 300 هزار دختر بازمانده از ازدواج را تحت حمایت دارد

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: این نهاد 300 هزار دختر بازمانده از ازدواج را تحت حمایت دارد که بیشتر این دختران در روستاها ساکن هستند.
کد خبر : 38840

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا نوروزی مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد، مهاجرت پسران از روستا به شهرها برای کسب درآمد، مشکلات اجتماعی، بالا رفتن سن ازدواج در کشور و تحصیلات دختران شهری را از عمده دلایل بازماندگی دختران یاد شده از ازدواج عنوان کرد.


وی، همچنین از وجود حدود 600 هزار دختر در شرف ازدواج از گروه افراد فقیر (دو دهک پایین جامعه) خبر داد که باید زمینه ازدواج این افراد فراهم شود.


مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد افزود: این نهاد در حوزه ازدواج جوانان با محدودیت و کمبود اعتبارات دولتی مواجه است و اعتباراتش پاسخگوی هزینه ازدواج دختران برای تشکیل خانواده نیست که در این راستا موسسات و مراکز خیریه و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به ازدواج این افراد به این نهاد کمک کنند.


وی ادامه داد: کمیته امداد، طی سال گذشته 53 هزار تن از دختران و پسران و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برخوردار شدند.


نوروزی در ارتباط با کمک هزینه جهیزیه به متقاضیان واجد شرایط، اظهار کرد: این کمک هزینه‌ها برای دختران تحت پوشش کمیته امداد در قالب کمک هزینه جهیزیه با سرانه 20 میلیون ریال به صورت بلا عوض به تعداد 40 هزار تن، کمک هزینه جهیزیه دختران نیازمند به تعداد سه هزار تن به مبلغ 10میلیون ریال، هدیه ازدواج به 10 هزار پسر تحت پوشش از 500 تا 700 هزار تومان و کمک هزینه ازدواج دو هزار و 300 زن سرپرست خانوار بوده است.


وی یادآور شد: کمیته امداد برای تشویق و حمایت از زوج‌های جوان، کلاس‌های مشاوره نیز برگزار می‌کند و همچنین این افراد از تسهیلات قرض الحسنه 30 میلیون ریالی بهره مند می‌شوند.


نوروزی ادامه داد: سال گذشته بیش از 60 هزار مددجو داشتیم که در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج قرار داشتند و امسال نیز با توجه به محدودیت اعتبار، هر ماه به تعداد آنان اضافه می‌شود.


وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 82 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به ازدواج جوانان هزینه شد، تصریح کرد: از این میزان حدود 71 میلیارد تومان، برای جهیزیه دختران بود؛ به طوری که 50 درصد آن از کمک‌های مردمی تامین شد.


این مقام مسئول در کمیته امداد گفت: امسال سرانه کمک هزینه ازدواج از 20 میلیون ریال به 30 میلیون ریال افزایش یافته است ولی با توجه به محدودیت اعتبارات سرانه سال گذشته را برای مددجویان پرداخت می‌کنیم.


مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: این نهاد از سال 70 تا 92 حدود 538 میلیارد تومان در حوزه کمک به ازدواج نیازمندان سرمایه گذاری کرده است که حدود 1.5 میلیون زوج را شامل می‌شود که به صورت بلاعوض از امداد تسهیلات دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته