دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 15:58

هشدار وزیر آموزش لبنان به «کامرون»: از هر 50 پناهجوی سوری یک نفر داعشی است!

پس از درگذشت «آیلان کردی» کودک سوری مقام‌های اروپایی به‌دلیل رسیدگی نکردن به اوضاع پناه‌جویان، با انتقادات فراوانی مواجه شدند. در این میان نخست‌وزیر انگلیس تصمیم گرفت از اردوگاه پناهندگان سوری در لبنان و اردن بازدید کند.
کد خبر : 38817

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «ایندیپندنت» نوشت: در خلال سفر کوتاه‌مدت «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس به لبنان، وی با «تمام سلام» و «الیاس بوصعب» رئیس دولت و وزیر آموزش این کشور دیدار و گفت وگو کرد.


براساس این گزارش، روزنامه انگلیسی درباره آنچه میان «کامرون» و «بوصعب» گذشت، می‌نویسد: وزیر آموزش لبنان به «کامرون» هشدار داد که نظارت بیشتری بر ورود پناه‌جویان به انگلیس داشته باشد زیرا امکان دارد از هر 50 پناهجوی سوری یک نفر داعشی باشد.


«بوصعب» افزود: ممکن است دو درصد از پناه‌جویان سوری نیروهای مبارز اعزامی به‌وسیله گروه‌های افراطی از جمله داعش باشند ولی در حال حاضر اطلاعاتی درباره اینکه آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، وجود ندارد.


وی با بیان اینکه ممکن است گروه داعش مبارزان خود را تحت پوشش افرادی با ظاهری مثبت به کشورهای اروپایی اعزام کند، تاکید کرد: مبارزان داعش احتمالا از مسیر ترکیه و یونان وارد اروپا خواهند شد.


هشدارهای وزیر آموزش لبنان در حالی مطرح می‌شود که پیشتر پاپ فرانسیس گفته بود مبارزان داعش ممکن است فوج فوج و در پوشش پناه‌جویان سوری وارد اروپا شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته