دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 15:09

ادعای العربیه: جنبش «انصارالله» می‌خواهد صعده را پایتخت یمن اعلام کند

منابع آگاه امروز سه‌شنبه ادعا کردند، در آستانه نفوذ نیروهای طرفدار منصور هادی به صنعا و خارج شدن کنترل آن از دست نیروهای جنبش «انصارالله» و «صالح»، این دو جنبش تصمیم گرفتند «صعده» را به‌عنوان پایتخت یمن اعلام کنند.
کد خبر : 38798

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: منابع آگاه فاش کردند که «عبدالملک حوثی» رهبر حوثی‌ها (جنبش انصارالله) به «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری برکنارشده یمن پیشنهاد کرده است «صعده» را به‌عنوان پایتخت جایگزین «صنعا» اعلام کنند تا در صورت سقوط پایتخت یمن به دست طرفداران «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری (مستعفی و فراری) یمن و نیروهای ائتلاف عربی، تسلیم شدن تنها گزینه آن‌ها نباشد.


براساس این گزارش، «علی عبدالله صالح» از طرح «عبدالملک حوثی» استقبال ولی تاکید کرده است که وی به این شرط قبول می‌کند که در بیانیه تاکید شود «صعده» پایتخت موقت خواهد بود. رئیس‌جمهوری سابق یمن گفته است یمنی‌ها «صنعا» را پایتخت تاریخی خود می‌دانند در صورتی‌که «عبدالملک حوثی» اصرار دارد که «صعده» را برای همیشه به‌عنوان پایتخت جایگزین «صنعا» اعلام کنند.


منابع آگاه افزودند: «عبدالملک حوثی» با این توجیه که «صنعا» به‌دلیل تنوع مذهبى و اکثریت سنی‌نشین نمی‌تواند پایگاه خوبی برای آن‌ها باشد و «صعده» با اکثریت شیعه زیدی برای آن‌ها از موقعیت بهتری برخوردار است، بر طرح خود پافشاری می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته