دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 14:42

نشست تخصصی زن، امنیت و توسعه پایدار برگزار می‌شود

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از برگزاری نشست تخصصی زن، امنیت و توسعه پایدار روز پنجشنبه این هفته با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و نیز وزیر زنان افغانستان، خبر داد.
کد خبر : 38757

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، لیلا فلاحتی، گفت: در این نشست، رئیس اداره امور زنان سازمان همکاری‌های اسلامی، وزیر سابق زنان عراق، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری و جمعی از صاحب نظران داخلی و بین‌المللی حضور دارند.


وی افزود : نشست تخصصی زن، امنیت و توسعه پایدار با رویکرد خشونت‌های ناشی از جنگ و افراطی گری در خاورمیانه علیه زنان و کودکان در سالن مروارید نمایشگاه بین‌المللی بر پا می‌شود.


فلاحتی با اشاره به شرایط خاورمیانه اظهار کرد: در حوادث ناشی از جنگ، همواره زنان و کودکان، اولین قربانیان افراطی‌گری و خشونت‌ها به شمار می‌آیند، بنابراین در نشست یاد شده، تاکید بر مساله امنیت به عنوان پیش شرط توسعه پایدار خواهد بود.


وی، تصریح کرد: به خاطر حضور گروه‌های افراطی، برخی از کشورهای خاورمیانه در جنگ به سر می‌برند و این مساله، اهمیت پرداختن به این موضوع را دو چندان می‌کند.


مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: سازمان همکاری اسلامی دغدغه زیادی در زمینه کاهش خشونت دارد و ما در این فضا نیازمند این اجماع هستیم تا ناامنی‌ها به سمت امنیت و صلح پیش رود.


فلاحتی، افزود: کشورهای شرکت کننده در این نشست تخصصی مانند افغانستان و عراق نیز خود، درگیر جنگ و خشونت هستند و با درک شرایط پیش روی خود در این نشست حضور دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته