دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 13:13

احتمال دیدار «پوتین» و «اوباما» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد

سخنگوی کاخ سفید امروز سه‌شنبه احتمال دیدار میان رئیس‌جمهوری آمریکا و همتای روس‌اش و گفت‌وگو درباره موضوع سوریه و دیگر موضوعات منطقه‌ای را بعید نداشت و گفت امکان دارد این دو مقام علی‌رتبه امریکایی و روس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کنند.
کد خبر : 38747

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جاش ارنستسخنگوی کاخ سفید با اعلام خبر گفت: برنامه‌ریزی خاصی انجام نشده است ولی امکان دارد این دو مقام عالی‌رتبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که اواخر سپتامبر جاری برگزار می‌شود، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.


ارنست افزود: روسیه تلاش می کند بدون پیوستن و هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش به سرکردگی آمریکا در سوریه نقش‌آفرینی کند.


وی با بیان اینکه روسیه همچنان از «بشار اسد» و نظام سوریه حمایت می‌کند، تصریح کرد: این اقدام روس‌ها منجر به انزوای بیش از پیش آنها از مجامع بین‌المللی می‌شود و این در حالی است که بیش از 60 کشور جهان حمایت خود از ائتلاف بین‌المللی را اعلام کرده‌اند.


آمریکا ادعا می‌کند که در هفته‌های گذشته شاهد انتقال مستمر تجهیزات و نیروهای روسی به سوریه بوده است و این تحرکات احتمال ایجاد پایگاهی هوایی را تقویت می‌کند.


این در حالی است که سفیر سوریه در مسکو ادعای رسانه‌های غربی را درباره حضور نظامی روسیه در خاک سوریه کذب دانسته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته