دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موزه هنرهای معاصر تهران و فیلم کاناپه‌ای در نیویورک

فیلم کاناپه‌ای در نیویورک به کارگردانی شانتال آکرمن روز چهارشنبه 25 شهریورماه ساعت 5 بعدازظهر با همکاری نشر شور آفرین در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 38719

به گزارش گروه فرهنگی آنا به‌نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، چهارمین فیلم از بخش فیلم‌ها و احساس‌ها (مروری بر آثار شانتال آکرمن) در دوره چهلم (تابستان 94) سینما تک، روزچهارشنبه 25 شهریور ماه ساعت 5 بعدازظهر فیلم «کاناپه ای در نیویورک» محصول سال 1996 به مدت 108 دقیقه، به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش در‌می‌آید.


شهر نیویورک یکی از کلیدواژه‌های «کاناپه‌ای در نیویورک» و البته سینمای آکرمن است. شهری که شانتال جوان در جست‌وجوی ایده‌های ناب و منابع الهام پا به آن می‌گذارد و محل فیلم‌بردای یا سوژه‌ی بسیاری از کارهای او، حتی پیش از «کاناپه‌ای در نیویورک» بوده است. پیش از این فیلم آکرمن فیلم‌های کوتاه و بلندی چون «اتاق» و «هتل مونتری».


او «Hanging Out Yonkers» (نخستین تجربه‌ مستندسازی آکرمن - ناتمام)، «خبرهایی از خانه» و یا «داستان‌های امریکایی» را در نیویورک و یا با موضوع نیویورک می‌سازد. به‌جز «داستان‌های امریکایی»، دیگر فیلم‌های یادشده به دلایل اقتصادی- تولیدی و عموماً به‌دلیل تأثیر سینمای تجربی نیویورک آن روزگار بر شانتال جوان در قطع شانزده میلی‌متری فیلم‌برداری شده‌اند. نیویورک در «کاناپه‌ای در نیویورک» به مانند فیلم‌های بالا جایگاه والایی دارد.


علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم روزهای یکشنبه و چهارشنبه هرهفته ساعت 5 بعدازظهر به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی جنب پارک لاله مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب