دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 12:03
در صحن علنی شورای شهر؛

حقانی: سونامی سرطان در راه است

عضو کمیسیون خدمات شهری سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره سونامی سرطان در پایتخت هشدار داد.
کد خبر : 38708

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران محمد حقانی با بیان اینکه روز گذشته یکی از سایت‌ها در مصاحبه با رئیس انجمن خون شناسی درباره شیوع سرطان در تهران اعلام خطر کرده است، افزود: متاسفانه در 10 سال گذشته سرطان در کشور ما رشدی 4 برابری داشته و کارشناسان علت آن را وجود نیترات در آب آشامیدنی و غذاهای کنسرو شده اعلام کرده‌اند که تبدیل به نیتروزامین شده و سرطان دستگاه گوارش را سبب می‌شود.


حقانی گفت: رئیس انجمن خون شناسی اعلام کرده است که اکنون با سونامی سرطان در زندگی شهری مواجه هستیم و از آنجا که یکی از خصوصیات زندگی شهری وجود استرس در افراد است و استرس بدن را ضعیف می کند سرطان نیز در افراد شیوع بیشتری می‌یابد.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر آلودگی هوا و تنفس در هوای آلوده‌ای که آروماتیک داشته و 50 درصد از آن جذب دیواره ریه افراد می‌شود و همچنین استنشاق بنزن موجود در هوا را از دیگر عوامل بروز سرطان و کم خونی در افراد اعلام کرد.


عضو کمیسیون سلامت خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر با استناد به این مطالب به طرح آسمان آبی زمین پاک که مدتی است از سوی شهرداری تهران عنوان شده اشاره کرد و گفت: من به عنوان کسی که مسئولیت کمیته محیط زیست شورای شهر را به عهده دارد در همین خصوص چند سئوال دارم یکی اینکه لازم می‌دانم شهرداری تهران ارقام و واحدهای مربوط به این طرح را اعلام و همچنین برنامه‌های خود را برای کاهش آلودگی هوا و مصرف انرژی در شهر که به چه میزان و در چه بازه زمانی خواهد بود اعلام کند. همچنین اعلام کنند که آیا به ریزگردها هم توجهی شده و چه ساز و کاری برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته