دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 11:18
وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح 140 مدرسه:

بیش از 20 درصد مدارس کشور توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و بنیاد برکت بنا شده‌اند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمک سازمان‌های مردم نهاد و همچنین بنیاد برکت بیش از هزار و 300 مدرسه تحویل آموزش و پرورش شده است، گفت: ما در 6 ماه اول سال جاری روزانه هفت مدرسه را تحویل گرفتیم.
کد خبر : 38702

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح 140 مدرسه برکت وابسته به بنیاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری و همچنین محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی دولتی و گسترده‌ترین وزارتخانه در کشور است که از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار است، اظهار کرد: هفته آینده شاهد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 94-95 هستیم که به همراه آن بیش از یک میلیون همکار فرهنگی ما به همراه 13 میلیون دانش آموز فعالیت خود را در 750 منطقه آموزشی آغاز می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز در حال سازماندهی 105 هزار مدرسه برای آغاز سال تحصیلی 94-95 بوده‌ایم، افزود: امسال 130 میلیون جلد کتاب درسی منتشر و توزیع آن از 15 شهریور ماه در سراسر کشور آغاز شد. همچنین ما از حالا در حال آماده‌سازی کتاب‌های تحصیلی سال بعد هستیم زیرا بیش از یکسال طول می‌کشد تا کتاب‌ها آماده شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این موضوع که اهمیت آموزش و پرورش فراتر از یک آمار کمی است، تصریح کرد: وزارتخانه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و دولت را تشکیل می‌دهد و کوچکترین اتفاق در آموزش و پرورش همه جامعه را متاثر می‌کند.


فانی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش یک فرا وزارتخانه است و در واقع به همه کشور سرویس می‌دهد، عنوان کرد: آموزش و پرورش زیر ساخت منابع کشور و عامل اصلی توسعه یافتگی در ایران است و در واقع همه بزرگان کشور نسبت به فعالیت آموزش و پرورش فرمایشات ارزشمندی داشته‌اند.


وی به تلاش در ارتقاء کیفیت وزارتخانه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه مدیریت اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین که در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید شخص مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهوری تاکید ویژه‌ای بر آموزش و پرورش داشتند و در واقع بنای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش است.


فانی ادامه داد: هزار و 300 مدرسه با بیش از 8 هزار کلاس درس با هزینه‌ای حدود یک میلیارد و 350 میلیون تومان آماده شده است که 20 درصد آن توسط نهادها مردم و بنیاد برکت ساخته شده است. در 5 ماهه اول سال جاری بیش از 92 درصد از امکانات عمرانی آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد و این تقریبا در آموزش و پرورش بی‌سابقه بوده است همچنین پیش بینی می‌شود تا پایان سال 94، 700 مدرسه به مجموعه مدارس کشور اضافه شود.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در 6 ماه اول سال روزانه به طور میانگین هفت مدرسه را تحویل می‌گرفتیم که در این زمینه اقدامات خوب بنیاد برکت به ما کمک بسیاری کرده است و ما امیدواریم این کمک‌ها ادامه پیدا کند و ما توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را بیش از پیش شاهد باشیم. توسعه مشارکت باید به گونه‌ای باشد که همه به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا وزارت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اداره امور اداری و تربیتی بیش از 13 میلیون دانش آموز نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته