دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زارع در اختتامیه پانزدهمین اجلاس خبر داد

راه‌اندازی معاونت تجاری‌سازی تحقیقات در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر کریم زارع رمز موفقیت کشور در عرصه‌های گوناگون از جمله جنگ اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را جذب و حمایت همه جانبه از قشر جوان و نخبه در کشور دانست و گفت: در این راستا بزودی معاونت تجاری‌سازی تحقیقات در باشگاه پژوهشگران ایجاد و تاسیس می‌شود.
کد خبر : 3870

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس سراسری این باشگاه در واحد بندرعباس با توجه به توانمندی های پژوهشگران برومند کشور اسلامی گفت: پژوهشگران جوان و استعدادهای درخشان آینده سازان نظام مقدس اسلامی هستند که می توانند اقتصاد مقاومتی را محقق کرده و مدیریت جهادی را در کشور نهادینه کنند.


وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی و تایید راهکارهای نقشه راه در راستای سند چشم انداز باشگاه پژوهشگران اعلام کرد و افزود: برنامه یکساله کمیسیون دائمی و هیات امنا این باشگاه به زودی در هیات امنای دانشگاه مطرح و به تصویب نهایی خواهد رسید.


رییس باشگاه پژوهشگران، معیارهای انتخاب روسای برتر باشگاه را برنامه و امتیازدهی کارگروه های باشگاه و فعالیت آنها در طول سال قلمداد کرد و افزود: علاوه بر این جذب نخبگان، فعالیت های پژوهشی، برگزاری همایش ها، تجاری سازی تحقیقات در راستای تبدیل ایده به فراورده، سخنرانی در کنگره های جهانی و پرداخت جوایز به کسانی که رتبه های برتر کسب کنند از جمله معیارهای انتخاب بوده است.








زارع: برنامه یکساله کمیسیون دائمی و هیات امنای باشگاه به زودی در هیات امنای دانشگاه مطرح و به تصویب نهایی خواهد رسید

زارع برگزاری این همایش را نویدبخش تاسیس تشکیلات تجاری سازی تحقیقات با انتخاب معاونت تجاری سازی در باشگاه اعلام کرد و افزود: با ایجاد این حوزه جدید و نوآورانه در راستای شهر دانایی قدم های موثر و تاثیرگذاری بر خواهیم داشت و راهکارهای جدیدی در راستای حل مشکلات مخترعان، ثبت اختراعات ملی و بین المللی و تجاری سازی آنان ارائه می کنیم.


وی استفاده از ظرفیت های درخشان و نخبه در زمینه های مختلف را رمز موفقیت دانست و گفت: اعتماد به قشر جوان و حضور در میدان‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توسعه را به همراه خواهد داشت و تاثیرگذاری آن غیر قابل تصور است.


مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هرچه ایمان و یقین انسان بیشتر باشد موفقیت نیز افزون تر می شود، یادآور شد: زمانی که ایمان و یقین باشد و با توکل به خدا وند با قدرت هر چه تمام تر در کار خود با هدف معین پیش برود کارهای نشدنی میسر و امکان پذیر می شوند.


زارع از اولویت بندی، بازنگری، پیشنهاد شاخص ها در عرصه علمی به عنوان راه های رسیدن به دروازه های توسعه و موفقیت یاد کرد و گفت: با برنامه ریزی صحیح و در اولویت قرار دادن و بازنگری در عملکرد و ارایه شاخص های مورد نظر خود می توانیم به یک الگوی موثر در جامعه نمایان شویم و در توسعه کشورمان سهیم باشیم.


مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به انجام جمع بندی همایش سه روزه روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت:این همایش در چهار کارگروه تخصصی کار خود را آغاز کرد و پس از پایان پیشنهادهایی از جمله افزایش سطح تشکیلاتی باشگاه پژوهشگران به عنوان واحد جامع در دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد شهر دانایی، ایجاد معاونت تجاری سازی و کار آفرینی به سازمان مرکزی دانشگاه ارائه کرده اند که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


گفتنی است در پایان این مراسم از روسای باشگاه واحدهای دانشگاهی تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته