دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شب کوارتت هلند برگزار شد

کنسرت کوارتت هلند شامگاه بیست و هفتم بهمن‌ماه با حضور جمعی از دست اندرکاران جشنواره موسیقی فجر و سفیر کشور هلند در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر : 3867

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کوارتت هلند به سرپرستی یوری هنینگ به سبک جاز به روی صحنه رفت. در چهارمین شب از سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، کوراتت هلند با سبک جاز به اجرای قطعات مختلفی پرداخت. یکی از مولفه‌های این گروه این است که از اجراهای تلفیقی در کنسرت های خود بهره می‌برند. در واقع، نوازندگی اعضای این گروه، سبکی میان مدرن و کلاسیک است.


ساکسیفون، پیانو، کنترباس، درامز و... برخی از سازهاب این کنسرت به شمار می‌ر‌فتند و «بگذار بمیرم»، «آواز غمین»،« راه بهشت»، «قاصد»، «آرزو» و... ازجمله قطعاتی بودند که در این شب از سوی این گروه هلندی اجرا شد. کارلا بلی، ولفرت بردروده، یوری هونینگ از آهنگ‌سازان این قطعات بودند.


با این حال، کنسرت کوارتت هلند در این شب اجرای نسبتا خلوتی را پشت سر گذراند. به طوری که تنها صندلی‌های فوقانی سالن میزبان مخاطبانی بود که به این کنسرت آمده بودند و صندلی‌های میانی سالن خالی بود.


یکی از حاشیه‌های این کنسرت که با یک ربع تاخیر نیز آغاز شد این بود که کیوان فرزین، سرپرست ایرانی گروه هلند که وظیفه هماهنگی و برقراری ارتباط اعضای این گروه با خبرنگاران را برای انجام گفت‌وگو به عهده داشت، به رغم هماهنگی‌هایی که از سوی روابط عمومی جشنواره صورت گرفته بود با خبرنگار آنا در وسط سالن تالار وحدت به تندی برخورد کرد و با لحن پرخاشگرانه توجه جمعی از مخاطبانی که برای شروع کنسرت منتظر بودند را به خود جلب کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته