دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 10:02
دبیر دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی:

تصویب تعرفه‌های مامایی موجب افزایش زایمان‌های طبیعی خواهد شد

دبیر دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی با بیان اینکه روش‌های مختلف زایمان‌های بیولوژیک و بی‌درد در بسیاری از بیمارستان‌ها در دنیا به کار گرفته می‌شوند، عنوان کرد: وزارت بهداشت در حال توسعه ارتقای زایشگاه‌های بیمارستان‌های دولتی است تا بتواند آنها را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.
کد خبر : 38669

به گزارش گروه اجتماعی آنا، ابوالفضل مهدیزاده با توجه به اهمیت زایمان طبیعی و چالش‌های عمل سزارین در جامعه پزشکی و برای مادران اظهار کرد: اخیرا تعرفه‌های مامایی در شورای عالی بیمه برای اجرای آزمایشی به تصویب رسید که به نظر می‌رسد نقش قابل توجهی در افزایش زایمان‌های طبیعی توسط ماماها داشته باشد.


وی افزود:‌ یکی از معضلاتی که با آن روبرو هستیم ترس مادران از انجام زایمان به صورت طبیعی است. از سوی دیگر سن ازدواج بالا رفته و فرزند دار شدن در بسیاری از زوج‌های جوان پس از 30 سالگی اتفاق می‌افتد.


دبیر دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی با بیان اینکه روش‌های مختلف زایمان‌های بیولوژیک و بی‌درد در بسیاری از بیمارستان‌ها در دنیا به کار گرفته می‌شوند، عنوان کرد: وزارت بهداشت در حال توسعه ارتقای زایشگاه‌های بیمارستان‌های دولتی است تا بتواند آنها را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.


مهدیزاده افزود: البته همه بیمارستان‌ها اینگونه نیستند و در برخی از آنها محیط زایشگاه‌ها استاندارد نیست.


وی در ادامه ضمن اعلام این خبر که دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی از 16 تا 19 مهرماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: از جمله محورهای مورد بحث در کنگره، علاوه بر زایمان، سرطان‌ در زنان، بیماری‌های زنانه،اعمال جراحی کم تهاجمی و غیره است. امروزه اعمال کم تهاجمی در درمان سرطان‌ها تا بیماری‌های رحم و تخمدان بکار می‌روند و بخشی از آنها به صورت سرپایی و در کلینیک‌ها انجام می‌شوند.


وی افزود: در اعمال کم تهاجمی که از طریق وسایلی چون لاپاراسکوپی انجام می‌شود، بیمار چند ساعتی را در کلینیک می‌گذراند و پس از آن می‌تواند به منزلش بازگردد. امسال انجام عمل جراحی بر روی جنین در شکم مادر و درمان سرطان گردنه رحم توسط لاپاراسکوپی به صورت زنده در کنگره نمایش داده می‌شود.


به گزارش آنا؛ دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی 16 تا 19 مهرماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته