دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 09:29

جلسه اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی بحران پناه‌جویان بدون توافق پایان یافت

وزیران کشور اتحادیه اروپا در جریان نشستی در بروکسل، نتوانستند درباره تقسیم و جابه‌جایی ۱۲۰ هزار پناهجو میان خود براساس سهمیه‌بندی اجباری به اجماع دست یابند.
کد خبر : 38665

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با طرح سهمیه‌بندی اجباری موافقت کرده‌اند و قرار است مذاکره درباره آن در نشست دیگری در ماه اکتبر انجام شود.


براساس این گزارش، بیشتر کشورهای اروپایی ساعاتی پس از آنکه دولت آلمان کنترل مرزی با اتریش را آغاز کرد، به‌طور موقت، مقررات بازرسی مرزی اعمال کردند. همچنین از بامداد امروز سه‌شنبه مقررات سخت کنترل مرزی در مجارستان آغاز شده است.


پلیس مجارستان روز گذشته (دوشنبه) حصاری مرزی برای جلوگیری از ورود هزاران مهاجر که از مسیر صربستان وارد این کشور می‌شدند، ایجاد کرد. قوانین کنونی امکان استقرار پلیس در امتداد مرز برای بازداشت افرادی که «مهاجر غیرقانونی» به شمار می‌آیند یا تلاش می‌کنند از حصار مرزی بگذرند را فراهم می‌کند.


دولت لوگزامبورگ که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد اعلام کرد انتظار داریم تصمیم وزیران کشور اتحادیه در جریان نشستی که قرار است روز هشتم اکتبر (16 مهر) برگزار گردد، قانونی شود. باوجود این، «ژان اسلبورن» وزیر امورخارجه لوگزامبورگ درباره موضوع سهمیه‌بندی گفت: در این مقطع هنوز همه با این طرح همراه نشده‌اند، ولی بیشتر اعضاء حامی آن هستند و موضوع دوباره در ماه اکتبر بررسی خواهد شد.


جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان پیش از نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا در میان کشورهای مخالف سهمیه‌بندی الزام‌آور بودند. «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم آلمان گفت که کنترل مرزی که روز یکشنبه اعلام شد، نشانه آن است که آلمان به‌تنهایی نمی‌تواند به همه پناه‌جویان جا دهد.


بیشتر مهاجرانی که در هفته‌های اخیر از مجارستان به شمال اروپا رفته‌اند از بحران داخلی در سوریه، عراق، افغانستان و اریتره می‌گریزند. بسیاری از آن‌ها از ثبت‌نام در یونان یا مجارستان خودداری کرده‌اند زیرا می‌ترسند این کار مانع از پناهندگی آن‌ها در آلمان یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته