دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیر انجمن برنج:‌ سال آینده هم انبارها از برنج‌های وارداتی پر است

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه سال آینده هم انبارها از برنج‌های وارداتی پر است، گفت: دولت در واردات برنج منافع خود را در نظر می‌گیرد.
کد خبر : 3864

جمیل علیزاده‌ شایق در گفت‌وگو با خبرنکار اقتصادی خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات مقامات هندی برای از سرگیری صادرات برنج به ایران برای تسویه پول نفت صحت دارد، افزود: با توجه به اولویت منافع دولتی در واردات، دولت نه تنها از هند بلکه از کشورهای دیگر مانند ویتنام و پاکستان نیز می‌تواند اقدام به واردات برنج کند. البته تمام سعی دولت در واردات برنج این است که این محصول از با بیشترین کیفیت وارد شود.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیازی به واردات برنج در کشور وجود دارد؟ تصریح کرد: نه تنها تا پایان سال 93 بازار مصرف نیازی به برنج‌های وارداتی ندارد بلکه برای سال 94 نیز با توجه به ذخیره‌سازی صورت گرفته در انبارها، چنین نیازی احساس نمی‌شود.


علیزاده‌ شایق با بیان اینکه در سال آینده می‌توانیم برنج‌های وارداتی سال 92 و 6 ماهه دوم سال جاری را مصرف کنیم، ادامه داد: پیش از واردات برنج در سال آینده باید میزان برنج‌های موجود در انبار سنجیده شود و پس آن موضوع واردات مورد بررسی قرار گیرد.


دبیر انجمن برنج درباره تاثیر ریزگردهای خوزستان بر کشت‌و‌کار برنج استان نیز خاطرنشان کرد: به علت اینکه هنوز ترکیب ذرات ریزگردها مورد ارزیابی دقیق قرار نگرفته و کاملا مشخص نیست، بنابراین نمی‌توان درباره تبعات آن بر روی محصولات کشاوری از جمله برنج اظهارنظر کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: برنج واردات هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته