دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 16:52

پیشنهاد سیاستمداران نروژی: پناه‌جویان در قطب شمال اسکان داده شوند!

حزب سبز نروژ پیشنهاد کرد تا پناه‌جویان را در مجمع‌الجزایری در نزدیکی قطب شمال اسکان دهند. جزیره «سوالبارد» که در این پیشنهاد مطرح شده است، یکی از نواحی کم جمعیت جهان است که تعداد خرس‌های قطبی آن بیشتر از جمعیت ساکن این جزیره است.
کد خبر : 38639

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «ایندیپندنت» گزارش کرد: نمایندگان محلی ابراز امیدواری کردند جزیره «سوالبارد» بتواند میزبان جمعیت زیاد پناه‌جویان باشد.


براساس این گزارش، جزایر «سوالبارد» 61 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن 2600 نفر است. در این مجمع‌الجزایر بیش از سه هزار خرس قطبی زندگی می‌کنند.


حزب سبز نروژ از فرماندار «سوالبارد» درخواست کرده است تا ابعاد حقوقی این پیشنهاد را بررسی کند. جزایر «سوالبارد» در حوزه «شینگن» قرار ندارد و رفت و آمد به آن مقررات ویژه‌ای دارد. بیشتر مردم این جزیره در معدن زغال‌سنگ کار می‌کنند، اما این صنعت رو به افول است و به‌زودی 150 نفر از کارکنان معدن از کار بی‌کار خواهند شد.


«اسپن روتواتن» رهبر حزب سبز نروژ گفت: اروپا اکنون در تب و تاب افتاده است و وقت آن است تا در برخورد با پناه‌جویان اصول و ارزش‌های اخلاقی خود را در بوته آزمایش قرار دهیم.


پیش از حزب سبز، یکی دیگر از احزاب نروژ نیز پیشنهاد اسکان 10 هزار پناهجو را در این جزایر داده بود. سیاستمداران نروژی امیدوارند تا با اسکان پناهجویان کسب و کار در این جزایر رونق بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته