دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 07:53

تلاش برای اجرای طرح قرائت همزمان کنتور آب و برق

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی از مذاکره این وزارت‌خانه با گروهی اتریشی برای واردات تکنولوژی قرائت همزمان کنتور آب و برق خبر داد.
کد خبر : 38638

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه کنترل همزمان مصرف آب و برق نیازمند تکنولوژی پیشرفته‌ای است، گفت: این فن‌آوری هنوز در سایر کشورها مورد استفاده قرار نگرفته، ولی ما به دنبال استفاده از تکنولوژی کنترل همزمان مصرف آب و برق در حوزه کشاورزی هستیم.


وی افزود: اگرچه ظرفیت تولید کنتورهای آب و برق در کشور وجود دارد، اما قرائت همزمان آب و برق نیازمند فن‌آوری جدیدی است که تا کنون فقط یک گروه برای انتقال این تکنولوژی به کشورمان اعلام آماده کرده‌اند.


دائمی ادامه داد: البته به علت اینکه برخی مجتمع‌ها سیستم سرمایش و گرمایش متمرکز دارند، اجرای طرح قرائت همزمان کنتور آب و برق در آن‌ها کمی دشوار است، اما در هر صورت این طرح در برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد.


پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح قرائت همزمان کنتور آب و برق در تهران و از طریق دیسپاچینگ خبر داده بود.


به گفته جانباز، این طرح با همکاری پژوهشگاه نیرو در دست بررسی است و اجرای آن به صورت پایلوت در یکی از مناطق تهران آغاز شده است. با این کار به طور همزمان میزان مصرف آب و برق قرائت و از طریق دیسپاچینگ کنترل می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته