دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1398 - 12:21
عمار حکیم:

عراق در برابر سیاست تحریم آمریکا علیه ایران بی‌طرف نمی‌ماند

رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: در برابر سیاست تحریم یکجانبه آمریکا علیه ملت مسلمان و برادرمان در ایران بی‌طرف نمی‌مانیم و آن را محکوم می‌کنیم.
کد خبر : 386261
IMG_20190605_120720_713.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران، نماز عید سعید فطر در عراق به امامت حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم برگزار شد.


وی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: «مشکل اصلی کشور تشخیص مشکلات نیست، بلکه باید به دنبال یافتن راه حل و اقدام شجاعانه و قاطع برای اصلاح و حل آن گشت. امروز پس از هفت ماه از تشکیل کابینه شاهد کندی آشکار در روند تکمیل دولت هستم، برخی وزارتخانه‌ها بدون وزیر است، برخی وزیران باید عوض شوند و برخی مناصب حساس و کلیدی با سرپرست اداره می‌شود».


رئیس جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: «امیدواریم دولت با شفافیت به مردم توضیح دهد که دستاوردهای این مدت چه بوده است و در تحقق چه چیزهایی ناکام بوده‌ایم تا طبق آن گزینه‌های آینده را تعیین کنیم».


حکیم  با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی به ملت عراق گفت: «از این جایگاه تشکیل شوراهای خدمت‌رسانی در همه دفاتر جریان حکمت ملی را در همه استان‌های عراق اعلام می‌کنم. وظیفه این شوراها اطلاع یافتن از مشکلات مردم و تلاش جدی برای حل و کاهش آنها در حد امکانات و روابط و نفوذ اجتماعی و سیاسی و حکومتی است. همه کسانی که از جریان حکمت منصبی در دولت یا مجلس دارند موظف به پیگیری مشکلات مردم هستند. به‌صراحت اعلام می‌کنم هر مسئولی از جریان حکمت در هر سطحی اگر در خدمت مردم نباشد و برای پیگیری آنچه شورای خدمت‌رسانی به وی ارجاع داده کوتاهی کند، در جریان حکمت ملی جایی نخواهد داشت».


رئیس جریان حکمت ملی در ادامه خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تأکید بر اینکه عراق به حکم موقعیت ژئوپلیتیک اثرگذارش در قلب روابط ایران و آمریکا جای دارد و باید نقشی مؤثر در حل بحران‌های منطقه‌ای برعهده بگیرد، افزود: «باید مبنای فعالیت ما سیاست ملی و مستقل خودمان که مبتنی بر منافع عالی عراق است باشد. ما منافع و امنیت ملی خود را داریم و اگر هدف همه کشورهای منطقه ثبات و حفظ امنیت و صلح در آن باشد، منافع و امنیت ملی همه کشورها در آن به هم می‌رسد».


وی تصریح کرد: «به‌روشنی می‌گوییم که در برابر سیاست تحریم یکجانبه آمریکا علیه ملت مسلمان و برادرمان در ایران بی‌طرف نمی‌مانیم و آن را محکوم می‌کنیم؛ به‌ ‌ویژه که ما بیش از هر ملت دیگری طعم تلخ تحریم را در دهه 90 چشیده‌ایم».


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته