دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 19:38
سردار علیزاده:

«معامله قرن» هرگز عملی نمی‌شود

فرمانده سابق سپاه پاسداران استان گیلان گفت: روز قدس امسال نشان داد که امکان معامله قرن برای جبهه استکبار فراهم نخواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.
کد خبر : 386093
IMG_8589.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، عصر امروز به همت معاونت دانشگاه آزاد اسلامی در امور سما لاهیجان مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) برگزار شد.


فرمانده سابق سپاه پاسداران استان گیلان در این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان لاهیجان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سیاهکل، مسئولان ادارات شهرستان لاهیجان، دانشجویان، کارکنان و استادان سما لاهیجان و سیاهکل برگزار شد، درباره اندیشه‌های سیاسی امام‌ خمینی‌(ره) به سخنرانی پرداخت.


سردار نظرعلی علیزاده در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: امیدوارم در لحظات پایانی ماه مبارک رمضان فرصت را از دست ندهیم و از برکات این ماه عزیز نهایت استفاده را ببریم و به شایستگی عید سعید فطر را درک کنیم.


وی با قدردانی از ملت ایران و مسلمانان جهان به‌دلیل شرکت در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: بحث حول موضوع روز قدس درباره شخصیت امام کفایت می‌کند و آن‌گونه که باید امام را بشناسیم، او را به ما معرفی می‌کند.


فرمانده سابق سپاه پاسداران استان گیلان اضافه کرد: با دقت در روز قدس می‌توانیم گوشه‌ای از نگاه سیاسی امام را مشاهده کنیم؛ اینکه «امام چه کسی است؟»،«حقیقت امام چیست؟» و «آیا واقعاً آنطور که شایسته است امام را شناخته‌ایم؟».


علیزاده، روز قدس را یکی از ابتکارات امام دانست که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را به این عنوان نامگذاری کرد و عنوان کرد: ابتدا در نقاط محدودی از کشور مردم به حمایت از آرمان فلسطین به خیابان‌ها می‌آمدند؛ اما اکنون پس از 40 سال این حرکت یک بُعد جهانی پیدا کرده و شهرتش عالم‌گیر شده است.


وی یادآور شد: آن روز شاید فکر نمی‌کردیم که یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی در جهان همین روز قدس است؛ اما امروز می‌بینیم که حول محور تفکر سیاسی امام خمینی(ره)، در دنیا چه حرکت عظیمی شکل گرفته است.


فرمانده سابق سپاه پاسداران استان گیلان در ادامه متذکر شد: روز قدس وسیع‌تر و بزرگ‌تر از راهپیمایی 22 بهمن است. 22 بهمن اگرچه پیروزی انقلاب اسلامی را برای ملت یادآوری می‌کند و بسیار باارزش است؛ اما ابعاد آن داخلی است؛ در‌حالی‌که روز قدس یک حرکت عظیمی است که پایه‌های آن را در جهان مشاهده می‌کنیم.


علیزاده، خطاب امام را به دو گروه یادآور شد و افزود: گروه اول که در اندیشه سیاسی معمار کبیر انقلاب مورد خطاب قرار می‌گیرد، مردم هستند؛ مردم مسلمان ایران، مسلمانان دنیا و مستضعفین عالم. امام با تکیه بر مردم و مستضعفان عالم کاری را انجام داد که فلسطینی که می‌رفت فراموش شود، این کشور را از آن نقطه بیرون کشید و به مستضعفان عالم پیوند زد؛ تا جایی که امروز دیگر فقط اراده مردم فلسطین در مورد خود فلسطین کارساز نیست؛ بلکه اراده مسلمانان جهان و اراده مستضعفان عالم است که خواهان آزادی این سرزمین اشغالی و زنده ماندن آرمان فلسطین است.


وی در ادامه به گروه دوم مورد خطاب امام اشاره و مطرح کرد: گروه دومی که مورد خطاب امام راحل قرار می‌گیرند، سردمداران و حاکمان هستند؛ از استبداد و طاغوت گرفته تا استکبار جهانی که مستضعفان را علیه مستکبران به قیام فرا می‌خواند که این نگاه امام ریشه در آیه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله  مثنى و فرادى» دارد که می‌گوید برای خدا قیام کنید، به صورت فردی و یا دو به دو.


فرمانده سابق سپاه پاسداران استان گیلان توضیح داد: امام چون نیت و نگاهش قیام‌ لله است با تدابیر اتخاذ شده برای انقلاب اسلامی یک حرکت جهانی تنظیم کرده که امروز در راهپیمایی‌های روز قدس مشاهده می‌کنیم که حتی در قلب آمریکا هم مردم به خیابان‌ها می‌آیند و فریاد «مرگ بر اسرائیل»  و ندای آزادی فلسطین سر می‌دهند و این حاصل اندیشه سیاسی امام راحل است.


علیزاده در پایان به مسئله «معامله قرن» که این روزها بر سر زبان‌هاست اشاره و تأکید کرد: روز قدس امسال نیز نشان داد که امکان این کار برای جبهه استکبار فراهم نخواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب