دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 20:23
حسینی عنوان کرد:

تأکید بر بازگویی دقیق موارد اشاره شده در بیانیه گام دوم انقلاب

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت بازگویی دقیق و تبیین موارد اشاره شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.
کد خبر : 386073
image_2019_6_1-0_49_47_887_Opv.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، سیدمحمد حسینی عصر امروز در نشست تخصصی بررسی مسائل سیاسی ایران و جهان که با حضور استادان و دانشجویان بسیجی مراکز آموزش عالی استان و فعالان سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد با بیان اینکه رصد و بررسی مسائل روز کشور و جهان برای رفع چالش‌ها، وظیفه  دلسوزان کشور و نظام است، گفت: نگاه جهانی به مسائل همواره در ایران وجود داشته؛ اما عده‌ای از غرب‌گرایان کشور شبهه‌ای مطرح می‌کنند که انقلاب اسلامی ایران تنها به واسطه رهایی مردم از رژیم ستم‌شاهی صورت گرفته و هیچ‌گونه نگاه جهانی در جریان انقلاب وجود نداشته است.


وی با اشاره به اینکه نگاه جهانی در انقلاب اسلامی ایران مربوط به یک برهه زمانی خاص نبوده است، تصریح کرد: در زمان رژیم شاهنشاهی که ایران از متحدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، مردم و علمای کشور در مقابل همکاری‌ها و حمایت‌های ایران از رژیم غاصب صهیونیستی مخالفت و اعتراض می‌کردند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه هر فرد یا گروهی باید برای نظام و کشور اثرگذار باشد، مطرح کرد: فعالیت و تلاش نیروهای مؤمن، ولایی و انقلابی باید برای مصالح کشور باشد نه برای یک فرد یا حزب خاص.


حسینی با اشاره به اینکه همه ما در مقابل جنگ رسانه‌ای و تمام‌عیاری که استکبار جهانی بر علیه ایران و مردم کشورمان به راه انداخته است، مسئولیم و باید ایستادگی کنیم، عنوان کرد: باید عاقلانه جوابگوی شبهات و ابهامات در مسائل سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و حتی بدیهیات باشیم تا از بروز اختلاف در بین مردم جلوگیری کنیم.


وی با بیان اینکه هرجا به دستورات اسلامی عمل کردیم، نقطه قوت ما بوده و موفق‌تر پیش رفتیم، افزود: در این راه وظیفه دانشگاهیان سنگین‌تر است و باید آگاهی بیشتر و عمیق‌تری نسبت به مسائل داشته باشند.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها در این حوزه بازگویی دقیق و تبیین موارد اشاره شده در بیانیه گام دوم انقلاب است، توضیح داد: بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور عالم‌گستر و منظومه و مجموعه‌ای پیوسته است که تمام مسائل کشور از گذشته، حال و آینده را به طور مشخص تحلیل کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این جلسه با معرفی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی مشغول خدمت‌رسانی به جامعه و کشور است و تاکنون خدمات ارزنده ای به جوانان فهیم و شریف ارائه کرده است.


اسماعیل عبداللهی با بیان اینکه این دانشگاه برگزاری این نشست‌ها را مهم می‌داند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید خود را در مقابل مردم و انقلاب مسئول می‌داند؛ به همین دلیل در حال پوست‌اندازی و حرکت در مسیر متعالی و متناسب با آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت است.


وی با ارائه گزارشی در خصوص خدمت‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در حوادث سیل اخیر، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد و استقرار قرارگاه جهادی، جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی و به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی و پشتیبانی خود با مردم گرفتار و آسیب‌دیده همراهی کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ادامه داد: باید صرف‌نظر از موقعیت، جایگاه و منصب، با رویکرد انقلابی و جهادی سهم خود را در آینده انقلاب به‌ویژه در تحقق بیانیه ارزشمند و سرنوشت ساز گام دوم انقلاب بیش از بیش ایفا کنیم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته