نوسازی تاکسیهای فرسوده با خودروی دست دوم به نظر شورا نیازی ندارد
علیرضا قنادان در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در ارتباط با نوسازی تاکسیهای فرسوده با خودروهای دست دوم با توجه به مخالفت اخیر دولت مبنی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با خودروهای وارداتی دست دوم اظهار کرد: موضوع جایگزینی تاکسیهای فرسوده با خودرو دست دوم مربوط به خودروهای کارکرده داخلی است و به واردات خودرو دست دوم ارتباطی ندارد.
وی تصریح کرد: تاکسیدارهایی که دارای خودرو فرسوده هستند در این طرح میتوانند با توجه به اینکه خودروساز ماشین نو به آنها نمیدهد و یا به هر دلیل دیگری خودرویی با عمر کمتر از سه سال را که استانداردهای لازم را داشته باشد از بازار آزاد خریداری، رنگ آن را تغییر داده و پلاک خودرو فرسوده را به ماشین جدید منتقل کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه در این طرح خودرو جدیدی به تاکسیهای شهر وارد نشده و پلاک فرسوده به خودرو جدید منتقل میشود، افزود: البته واردات خودرو دست دوم که مورد تأیید نبوده است در مورد کاربریهای شخصی است و نه عمومی هر چند ما در نوسازی تاکسی خودرو وارداتی صرفاً بر خودرو نو متمرکز هستیم.
قنادان با اشاره به این مطلب که طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده با خودروی کارکرده داخلی از سمت سازمان شهرداریها و شورایاریهای وزارت کشور به دولت رفته و نیازی به بررسی شورای شهر در این خصوص نیست بار دیگر تأکید کرد: در طرح مذکور درصورتیکه خودرویی با عمر کمتر از سه سال دارای معاینه فنی و مورد تأیید شورایعالی ترافیک باشد میتواند تبدیل به خودرو تاکسی شود و در صورت مصوب شدن طرح در کل کشور لازم الااجرا است.
وی در پایان درباره اعتراض کمیسیون حملونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخلف تاکسیرانی در افزایش نرخ تاکسیها در سال جدید اظهار کرد: این موضوع در دستور کار تاکسیرانی قرار دارد و بیشتر یک اختلافنظر کارشناسی است و قرار است جلسهای با کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/4105/پ
انتهای پیام/