دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 15:26
سلطانی‌فر در گفت‌وگو با آنا:

افزایش کیفیت خدمات در اولویت برنامه‌های معاونت دانشجویی فرهنگی واحد سمنان قرار دارد

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به تشریح خدمات رفاهی و دانشجویی این واحد دانشگاهی برای پذیرفته شدگان جدید دانشگاه پرداخت و افزایش کیفیت خدمات رفاهی و دانشجویی را سرلوحه برنامه‌های معاونت دانشجویی فرهنگی واحد سمنان دانست.
کد خبر : 38584

دکتر مهدی سلطانی‌فر که به‌تازگی و با ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی در راستای چابک سازی و بر اساس طرح تجمیع 2 به عنوان نخستین معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان معرفی شده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشریح خدمات رفاهی این واحد دانشگاهی گفت: توجه به رفاه و ارئه خدمات شایسته و بهینه به دانشجویان عزیز همواره سرلوحه برنامه‌های این معاونت قرار دارد.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان افزود: با ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی رسالت خطیری بر عهده این حوزه گذاشته شده و نگاه امروز در این حوزه از ارائه خدمات رفاهی و دانشجویی به فرهنگ سازی و ارتقای بینش و بصیرت افزایی سوق پیدا کرده است.


وی افزود: با توجه به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر تعمیق و توسعه فرهنگ اسلامی و دینی در دانشگاه‌ها باید تلاش کنیم تا با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و دانشجویی به جذب دانشجویان با سلایق مختلف و متنوع بپردازیم.


سلطانی فر گفت: تربیت نیروی متعهد در کنار آموزش تخصص از اهداف متعالی و رسالت‌های مهم فرهنگی در دانشگاه محسوب می‌شود که با برنامه ریزی مدون و هدفمند می‌توان به آن دست یافت. باید توجه داشته باشیم کار در حوزه فرهنگی بسیار گسترده است و این حوزه می‌تواند با تنوع بخشی به فعالیت‌های خود در تعمیق و توسعه فرهنگ دینی در میان دانشجویان تاثیرگذار باشد.








اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی، قرآن و عترت و بصیرت افزایی در کنار مسابقات ورزشی و آیین‌های دانشجویی می‌تواند در این حوزه راهکاری مناسب محسوب شود

وی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی، قرآن و عترت و بصیرت افزایی در کنار مسابقات ورزشی و آیین‌های دانشجویی می‌تواند در این حوزه راهکاری مناسب محسوب شود.


رئیس کارگروه تخصصی دانشجوئی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در ادامه به آنا گفت: ارائه الگوهای مناسب برای ایجاد هنجار های فرهنگی، تقویت هویت اسلامی – ایرانی دانشجویان در سایه افزایش روحیه نشاط و تندرستی با توجه به نیازهای اجتماعی و روانی دانشجویان می‌تواند در برنامه‌های آتی و تدوین برنامه بلندمدت این حوزه نقش موثر داشته باشد.
امکانات رفاهی مطلوب در واحد سمنان


معرفی امکانات رفاهی و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بخش دیگری از سخنان معاون دانشجویی فرهنگی واحد سمنان را به خود اختصاص داد؛ سلطانی‌فر در این حوزه اظهار کرد: خوابگاه‌های دانشجویی با ظرفیت نزدیک به 800 نفر برای دانشجو یان پسر و دختر با امکانات لازم برای یک زندگی مناسب دانشجویی فضایی امن و قابل اعتماد را برای خانواده دانشجویان شاغل به تحصیل در این واحد دانشگاهی فراهم آورده است.


وی گفت: دانشجویان متقاضی به راحتی می توانند از امکاناتی نظیر خوابگاه، سلف سرویس و سرویس‌های ایاب و ذهاب بهره‌مند شوند و در این راه تا کنون به تمامی متقاضیان خدمات ارئه شده است.



سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی نیز با توجه به اینکه تنها یک یا دو روز در هفته در واحد حضور خواهند داشت برای اسکان می توانند از امکاناتی نظیر مهمانسرا و خوابگاه مجهز مجموعه ورزشی آزادگان استفاده کنند و از این حیث نیز دانشگاه به خوبی پاسخگوی نیاز های این عزیزان است.


مجموعه ورزشی آزادگان فضای ورزشی ممتاز در خدمت سلامت جسمی








برگزاری مسابقات بومی محلی، مسابقات ورزشی خوابگاهی و ایستگاه های سلامت در خوابگاه های دانشجویی بخشی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود

معاون دانشجویی فرهنگی واحد سمنان در خصوص فعالیت‌های ورزشی در این واحد دانشگاهی گفت: عضویت دانشجویان ورزشکار در تیم‌های مختلف ورزشی به منظور شرکت در مسابقات استان در حوزه فعالیت ورزش قهرمانی و استفاده از امکانات موجود در مجموعه ورزشی آزادگان در رشته های مختلف از جمله سالن حرفه ای بدنسازی و شرکت در مسابقات مفرح ورزشی فرهنگی دانشجویی در راستای تقویت و گسترش ورزش همگانی از اقدامات این حوزه در بحث سلامت جسمی و افزایش روحیه نشاط و تندرستی این عزیزان به شمار می‌آید.


برگزاری مسابقات بومی محلی، مسابقات ورزشی خوابگاهی و ایستگاه های سلامت در خوابگاه های دانشجویی بخشی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود.


سلطانی فر در خاتمه این گفتگو با اشاره به توانمندی دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از علاقه مندان مشارکت در برنامه های مختلف دانشگاه دعوت کرد تا با مراجعه به حوزه دانشجویی فرهنگی دانشگاه زمینه حضور در برنامه های دانشگاه را فراهم آورند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب