پاسخگویی به 3 هزار تماس روزانه در سامانه اطلاعرسانی دارو و سموم
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، طلعت قانع گفت: مرکز سامانه اطلاعرسانی دارو از طریق شماره تلفن 1490 پاسخگوی مطالبات مردمی در زمینههای کمبود دارویی، شکایات و اطلاع رسانی دارویی از جنبههای مختلف است.
وی افزود: کارشناسان این سامانه به تماس گیرندگان بر اساس شرح حال بیمار -که از بیمار سوال میشود - و همچنین با توجه به مشخصات بیمار و تشخیص پزشک و عارضههای جانبی، راهنمایی و مشاوره ارایه میکنند.
دبیر مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو اظهار کرد: روزانه بیش از سه هزار تماس ورودی داریم که توسط کارشناسان با تجربه این مرکز پاسخ داده میشوند. همچنین گاهی برخی تماسها از شهرستانها نیز به این مرکز انتقال داده میشوند.
قانع یادآور شد: بیشتر تماسها مربوط به بارداری و شیردهی و تداخلات دارویی است. اطلاعات جایگزینهای دارویی نیز توسط کارشناسان به بیماران ارایه میشود.
وی تاکید کرد: سامانه اطلاعرسانی دارویی با شماره تلفن 1490 به صورت شبانهروزی آماده پاسخگویی به متقاضیان است.
انتهای پیام/