دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 14:40
سارویی مصوبات نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس را تشریح کرد

7 سرپرست در دانشگاه آزاد فارس رئیس شدند/ مهلت 7 ماهه به مراکز برای رعایت استانداردها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از تبدیل وضعیت 7 سرپرست واحدهای دانشگاهی این استان به رئیس و همچنین مهلت هفت‌ماهه به مراکز دانشگاهی استان برای رعایت استاندارسازی مورد نظر سازمان مرکزی خبر داد.
کد خبر : 38574

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به ریاست مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور افشانی استاندار فارس، دکتر حمزه سارویی رئیس دانشگاه آزاد استان فارس و دبیر هیات امنا به همراه دیگر اعضا برگزار شد.


در این جلسه با رای گیری اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس، سرپرستان واحدهای دانشگاهی استهبان، سروستان، مرودشت، آباده، زرقان، نورآباد ممسنی و اقلید با اکثریت آرا به رئیس تبدیل وضعیت شدند.


همچنین در خصوص تبدیل وضعیت مجتمع سابق علوم و تحقیقات فارس به مجتمع گردشگری، تبدیل به احسن زمین متعلق به واحد مرودشت در مرکز شهر مرودشت، تأسیس شرکت فرآوری انجیر در زمین متعلق به واحد استهبان و همچنین در خصوص تبدیل به احسن وضعیت باغ 8 هکتاری واحد شیراز به مجتمع رفاهی، فرهنگی و توریستی بحث و تبادل نظر شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.


از دیگر مصوبات این جلسه راه‌اندازی شرکت تولید داروهای گیاهی با توجه به توانمندی و دارا بودن شرایط طبیعی واحدهای دانشگاهی استان و اتمام پروژه‌های ناتمام که بالای شصت درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بود.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این جلسه به ارائه گزارشی در مورد وضعیت واحدهای این استان پرداخت و گفت:« استان فارس دارای 41 واحد و مرکز دانشگاهی، 1986 عضو هیأت علمی تمام وقت و 99هزار دانشجو است که در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.»


سارویی افزود: «از این تعداد دانشجو، حدود 703 نفر در مقطع دکتری، 21هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 43هزار نفر در مقطع کارشناسی، 18هزار نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 3هزار نفر در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند.»


وی با بیان اینکه 18درصد از دانشجویان این استان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: «چشم انداز آینده این استان حاکی از آن است که تمامی واحدهای این استان طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و... از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بوده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته