دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 02:00
در عراق انجام شد؛

تعیین تکلیف بیش از یک‌هزار کودک خارجی به جای مانده از داعش

شورای عالی قضایی عراق تکلیف بیش از 1000 کودک خارجی به جای مانده از والدین عضو گروه تروریستی داعش را که بیشترشان اتباع کشورهای شرق اروپا هستند، مشخص کرد.
کد خبر : 385689
XL_XL_daokacoo3m4.jpg

به گزارش حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از کُرد پرس، بخش اطلاع‌رسانی نهاد قضایی عراق در گزارشی اعلام کرد که این نهاد در حال تعیین تکلیف سرنوشت بیش از 1000 کودک خارجی است که پدر و مادرشان به عضویت داعش درآمدند و پس از نابودی این گروه تروریستی و آزادسازی مناطق تحت کنترل آن، این کودکان را از خود بر جای گذاشتند.


طبق این گزارش، بیشتر کودکان مذکور اتباع کشورهای واقع در شرق اروپا به ویژه تاجیکستان، روسیه و ترکیه هستند و دادگاه کیفری مرکزی در بغداد نیز مسئولیت تحویل آنها به کشورهای اصلی خود پس از اتخاذ اقدامات حقوقی لازم را برعهده گرفته است. با وجود این، برخی کشورها خواستار بازگرداندن کودکان اتباع خود شده‌اند و برخی دیگر نیز از تحویل آنها سر باز می‌زنند.


قاضی تحقیق در دادگاه کیفری مرکزی بغداد که مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های تروریستی را برعهده دارد دراین‌باره گفت: نهاد قضایی به پرونده‌های بیش از یک‌هزار کودک خارجی موجود در کانون‌های اصلاح و تربیت عراق از والدین عضو داعش رسیدگی می‌کند.


این قاضی مسئول رسیدگی به پرونده‌های عناصر خارجی و کودکان داعش افزود: برخی از این کودکان دارای مدارک شناسایی از جایی که به همراه والدین و بستگان خود از کشورهای مختلف وارد عراق شدند، هستند. با وجود این، برخی دیگر بنا به دلایلی از قبیل این که در راه عراق و در کشورهای همسایه ازجمله سوریه، در استان‌های مختلف عراق هنگام تسلط داعش بر آنها یا در داخل کانون‌های اصلاح و تربیت وابسته به وزارت دادگستری به دنیا آمدند، هیچ مدرکی ندارند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته